2012-09-20

Torsdag

Mamma är ju här hos oss och idag tog vi en sväng upp på fjället. Snön ligger tung på topparna och hösten sprider sig bland träden. Det är något speciellt med höstluften, som att den är sprängfylld av syre. Känns om att bli lite hög. Hög på naturen.

Liten har börjat krypa och försöker även ställa sig upp. För bara några dagar sedan så visade hon inga resa-på-sig-tendenser men nu är hon på gång. Ett besök på bvc bekräftar att hon fortfarande är liten för sin ålder men hon följer sin egen kurva stadigt och det är ju det som är räknas.

Kaffe på uteplatsen med kyliga vindar ger en föraning om vintern. Jag gillar det!
- vs -

4 kommentarer:

  1. Ja, det är härligt med höst ibland! :-)

    Min lilla tjej har också börjat krypa för ett par veckor sedan, och reser sig också mot ALLT! Men visst är din lilla född i december också? Eller var det november?

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. December precis som din lilla tjej. :)

      En helt ny tid börjar nu, det är dags att barnsäkra och hemmet brukar se rätt trist ut ett tag framöver. Minns hur härligt jag tyckte att det var när jag fick plocka fram ljuslyktorna igen...

      Kram

      Radera
  2. Låter skönt :-)
    Vi hade bara tio grader här idag. Härligt med hög luft :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Perfekt, det var på tiden att du får lite svalare väder!

      Kram

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!