2012-09-27

Vinn 1 av 5 Askungen på Blu-ray & DVD

Nu har fem lyckliga läsare chansen att vinna Disney-klassikern Askungen i nyutgiven Diamond Edition!
©Disney

Upplev den förtjusande och förtrollande berättelsen om Askungen – en sagolik film som är alldeles, alldeles underbar... Det är inte svårt att förstå varför Askungen drömmer sig bort från sitt slitsamma liv som piga hos sin elaka styvmamma och hennes två odrägliga döttrar. Varje dag får hon tvätta, putsa och städa och höra att hon inte är någonting värd. Tänk om hon fick möjlighet att gå på balen i kungens slott och dansa med prinsen? Och plötsligt – med hjälp av mössen Gus och Jack, en god fe och en magisk förtrollning – blir drömmen till verklighet! Men tiden är knapp. Vid midnatt bryts förtrollningen och hon förvandlas från sagolik skönhet till enkel piga igen…
1:a - 5:e pris - Askungen kombopack (både Blu-ray & DVD).
_____________________________________

För att vara med behöver du svara på följande fråga:

Vad heter den runde musen med grön tröja och mössa?

Skriv svaret som en kommentar, svaren syns först efter avslutad tävling.
_____________________________________ 

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans).

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller på din Facebook-sida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren).

- Följ mig på Bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick).
_____________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 7/10-12.
Lycka till!
_____________________________________
Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras.
- Om du väljer att inte lämna din blogg- eller mailadress måste du hålla koll när vinnaren presenteras då jag inte har någon möjlighet att kontakta dig.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress.
- Vitt eller svart är enväldig domare och beslut får gärna överklagas men har troligen ingen verkan.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.

- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
- vs -

99 kommentarer:

  1. Åhåå jag som ÄLSKAR Askungen (och alla andra gamla klassikerna :P) är såklart gärna med!

    Den runde lille musen heter Gus!

    Jag har tipsat här; http://p0llys.blogg.se/tavlingar/2012/september/jag-tavlar-om-askungen-pa-bluray-och-dvd-1.html .

    Jag följer ju dej sen länge på bloglovin, och blev den första som gillade inlägget.

    Kram, Ingrid

    SvaraRadera
  2. förlåt! samtidigt som jag klickade publicera kom jag på att jag glömde mejlen;

    lilla_ingrid1@hotmail.com

    SvaraRadera
  3. Musen heter ju Gus!
    Här har jag tipsat om tävlingen: http://marklar.blogg.se/tavling/2012/september/tavlar-om-askungen.html
    Följer dej redan via bloglovin, blev gillare 2

    min mejl: e.backeby@gmail.com

    SvaraRadera
  4. Oj det var längesedan man kollade på den filmen, men jag vill minnas att han heter Gus. Nu börjar sonen intressera sig mer för att kolla på film och självklart tycker vi att han ska kolla på disneys filmer! :)

    För extra chans:
    Jag följer dig redan på bloglovin och gillade inlägget som nummer 3.

    caroliinea@hotmail.com

    SvaraRadera
  5. Han heter Gus.

    Blev nr 4 att gilla inlägget.


    SvaraRadera
  6. Hej!
    Musen heter givetvis Gus!

    mvh;
    Robert Holik

    Tornfalksgatan 8a
    215 60 Malmö

    SvaraRadera
  7. Zaga sätterskog2012-09-28 11:42

    Han heter Augustus men kallas Guss eller GussGuss.

    Min mailadress är:
    mabolees@gmail.com

    SvaraRadera
  8. Om jag inte missminner mig så heter han Gus. :)

    Mejl: ienannandelavlivet@live.se

    SvaraRadera
  9. Hej!

    Svar: Gus

    Mikael Gustafsson
    gustafsson_gurra@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Jag är med och tävlar!
    Musen heter (om jag minns rätt) GUS.

    tipsar om tävlingen här: http://debban.bloggplatsen.se/2012/09/28/8720611-askungen-7-oktober/

    gillar inlägget på bloglovin som nummer 5

    deborapersson@gmail.com

    SvaraRadera
  11. Musen heter Gus!

    gunilla.by@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. Jag är med. Mina barn skulle älska den filmen.
    Musen heter Gus.
    En extrachans: Jag blev gillare nummer 7 på Bloglovin.
    peronsson@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Han heter Gus.
    lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  14. Bodil Hervén2012-09-29 08:19

    Gus

    bodil79@home.se

    SvaraRadera
  15. Han heter GUS.

    /lena

    SvaraRadera
  16. Jag är gärna med och tävlar! :)

    Rätt svar är: Gus.

    Jag följer dig redan på bloglovin och jag har gillat inlägget, jag blev nummer 8.

    min mail: fia_79@hotmail.com

    SvaraRadera
  17. Hej!

    Den lilla runda musen heter Gus.

    Ha en mysig helg!

    kram

    SvaraRadera
  18. Gus heter musen med grön mössa och gul tröja och som är sådär härligt rund och go:-) Håller tummarna då tjejerna mina skulle bli så glada! Med vänlig hälsning, Majsan som kikar in igen för att se om fru Fortuna är med oss.

    SvaraRadera
  19. Han heter Gus

    andan54@gmail.com

    SvaraRadera
  20. Den söta musen heter Gus :D
    jag har gillat på bloglovin & följer dig där.
    Linnros@live.com

    SvaraRadera
  21. Jag tror han heter Gus?
    Mvh/
    Hanna
    E-post: hannapost@live.se

    SvaraRadera
  22. Han heter Gus
    Lisa_Hoog@msn.com

    SvaraRadera
  23. Han heter Gus.

    greatgirl@tele2.se

    SvaraRadera
  24. Jag är med. Han heter Gus och är en söt mus :)
    Följare 260 på bloglovin.
    purpleberry@live.se

    SvaraRadera
  25. Tror han heter Gus

    SvaraRadera
  26. jag är jätte gärna med och tävlar.

    svar på frågan är gus.

    jag har länkat i bloggen
    http://minbebis.com/blogg/inka/vinn-askungen-film/

    jag har gillat på bloglovinb som nr 10

    kram veronica och trevlig helg.

    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  27. Den runda musen heter Gus.

    mail; ros_ita_2006@hotmail.com

    SvaraRadera
  28. Jag är gärna med, sonen skulle älska den där filmen :) Skulle bli en perfekt julklapp!

    1. Den söta runde musen heter Gus.
    2. Har länkat här: http://dolphin.blogg.se/tavlingar/2012/september/askungen-1.html och delat länken offentligt på Facebook (Sara Kramer heter jag där).
    3. Följer dig redan på BL, men gillade inlägget och blev gillare nummer 11.

    Mail: sara_kramer@live.com

    SvaraRadera
  29. Jag vill gärna vara med :)
    Svar: Han heter Gus.


    Min mail: Linda@chelz.se

    SvaraRadera
  30. Min dotter hjälpte mig. Han heter Gus :D


    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  31. Jacques/Jaq/Jack

    Maria
    ytligast@gmail.com

    SvaraRadera
  32. Hej
    Vill gärna vara med!

    Svar; Den lille runde musen heter Gus

    sol.rosan[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  33. Han heter Gus!

    pemms66@yahoo.com

    SvaraRadera
  34. GUS!

    Annelie, Oliver och Samuel Andersson vill gärna vinna!!
    piggelin78@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Svaret är Gus. För extrachans har jag länkat på min blogg http://liselottess.blogspot.se/2012/09/askungen-710.html och följer dig redan via bloglovin och gillade inlägget som nr 12
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  36. Tjingeling!

    Svaret på tävlingsfrågan är: Gus

    Ha en fortsatt skön helg :)

    Vänliga hälsningar: "Mickan"

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  37. Gus

    Denna vackra och klassiska prinsessaga skulle tjejerna älska.

    Annica
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  38. svaret är gus.marianne forsgren kålsängsgränd 7b 75319 uppsala 0767122697 annieforsgren@hotmail.com

    SvaraRadera
  39. Gus!

    Avsändare.

    Kristiina Söderström
    krieppola@spray.se

    SvaraRadera
  40. Gus.

    Avsändare:

    Magnus Söderström
    soder76@spray.se

    SvaraRadera
  41. Han heter givetvis Gus!
    xsavetheworld@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. Viola Moberg2012-09-30 15:17

    Jag är med. Den filmen skulle mitt barnbarn tycka om.
    Svar, Gus.
    Jag gillar inlägget och fick (o)turnummer 13.
    viola_mo@hotmail.com

    SvaraRadera
  43. Vad heter den runde musen med grön tröja och mössa?
    GUS

    Jag har Delat på FB och här är länken:
    http://www.facebook.com/christina.bergstrom.129

    Christina Bergström
    tilltin@hotmail.com

    SvaraRadera
  44. Det är ju supersöta GUS!

    SvaraRadera
  45. Svar: Gus

    Här är min blogglänk
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2012/september/7-oktober-vinn-askungen-pa-bluraydvd.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  46. Han heter Gus.

    Carro68@live.se

    SvaraRadera
  47. Jag är absolut med =) Vilket kanon pris!

    1. svar: den heter GUS
    2. Tipsat:http://millahoman.blogg.se/tavlingar/2012/october/dvd-710.html
    3. Följer redan på bloglovin

    Hoppas VERKLIGEN på tur.. Kramar // Millah
    millahoman@hotmail.com

    SvaraRadera
  48. Svar: Gus fast hans tröja är väl mer gul.

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/october/askungen.html

    Gillar inlägget på BL som #14

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  49. Musen i grön tröja heter Gus

    Delat tävlingen på Facebook (http://www.facebook.com/jessica.hellstrom.58)

    Hoppas på tur!

    Jessica Hellström
    jessica_hellstrom@hotmail.com

    SvaraRadera
  50. Gus

    Sven Söderling

    SvaraRadera
  51. jan andersson2012-10-01 21:57

    Han heter GUS

    jan andersson

    SvaraRadera
  52. Gillar inlägget som nr 16

    Musen heter GUS

    har tipsat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/10/01/askungen/

    Hoppas på tur så sonen och jag kan ta en mysdag/myskväll och kolla på film.

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  53. Stefan Åhsberg, sohsberg[at]hotmail.com2012-10-01 22:45

    Gus heter han.

    SvaraRadera
  54. Han heter GUS och är en unik MUS.
    Gillar på BL nummer 17. Följer din blogg sedan innan.

    Leif
    generalleif@hotmail.com

    SvaraRadera
  55. Gus!
    /mathilda carlberg, siox_dakota@hotmail.com

    SvaraRadera
  56. musen heter gus
    Har skrivit om tävlingen på min blogg
    http://tirasun.com/wp/?p=958
    Gillade inlägget på Blogwin fick nummer 18 och föler dig där redan

    SvaraRadera
  57. Den lilla musen heter GUS!

    SvaraRadera
  58. Gus heter den runda musen! :D

    Alexandra.tkauc@hotmail.com

    SvaraRadera
  59. åhh jag e med=) dottern hade blitt såå lycklig=)
    musen heter Gus =)
    2 chanser: jag har länkat på min blogg http://bitskemmatavlar.blogspot.se/2012/10/askungen7okt.html

    lakritzflicka@hotmail.com

    SvaraRadera
  60. Musen heter Gus!
    Mvh
    Sofie

    sofiek78@gmail.com

    SvaraRadera
  61. jag är med!

    svar: gus

    länk: http://gulahumlan.blogg.se/2012/october/7-oktober-askungen.html

    hejcattis@hotmail.com

    SvaraRadera
  62. Han heter Gus :)


    annikarajamaki@hotmail.com

    SvaraRadera
  63. Den runde musen med grön tröja och mössa heter Gus!Håller på att samla goda kvinnliga förebilder till min lilla dotter och Askungen är ju helt klart en stark och bra förebild, så det här vore ett kanonpris för oss att vinna!
    Jag heter Maria Westerberg och har mailadressen:
    maria.westerberg@skola.vasteras.se
    Har gillat på FB också!

    SvaraRadera
  64. Han heter Gus! :)

    Blev nummer 261 på BL!

    Länkat i min tävlingsblogg med :)
    http://dessie-tavlingsblogg.blogspot.se/2012/10/askungen.html

    SvaraRadera
  65. Charlotte "Clotte"2012-10-03 19:32

    Jag är med och vill gärna vinna den nostalgiska Askungen på film.
    Den söte runde musen Gus.
    Extrachans: Jag är följare 263.
    clotte@live.se

    SvaraRadera
  66. Jag är gärna med.Jag tror att han heter Gus...
    Jag har tipsat;
    http://barajagochmin.blogspot.se/2012/10/710_4694.html

    SvaraRadera
  67. Musen heter Gus.

    Mvh
    anjag@home.se

    SvaraRadera
  68. Musen heter Gus.
    M_aberg88@hotmail.com

    SvaraRadera
  69. Han heter Gus

    Följer dig redan via bloglovin och gillar som nr 18

    Nu håller jag tummarna

    anna.berglund70@yahoo.se

    SvaraRadera
  70. Jag är gärna med!
    Svar; Gus
    Har länkat.
    http://care69.blogspot.se/2012/10/7-okt-vinn-1-av-5-askungen-pa-blu-ray.html
    Är följare på BL och har gillat inlägget.

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  71. Svar: Gus

    Mvh Eleonor

    eleonor.hallbus@telia.com

    SvaraRadera
  72. Monika O-sson2012-10-06 17:03

    Jag deltar gärna. Svar: Han heter Gus.
    Jag är gillare 19 på bloglovin. Din blogg följer jag sedan länge.
    Varm hälsning från Monika
    E-mail: empty_heart@live.se

    SvaraRadera
  73. Han heter Gus :)

    Håller nu alla tummar och tår :D

    Email: carolinesdm95@gmail.com

    SvaraRadera
  74. 1) Musen heter Gus

    2) http://www.facebook.com/#!/karin.danielsson.10

    3) Jag gillar inlägget på Bloglovin och blev nummer 20

    Nu återstår bara att hålla tummarna :-)

    SvaraRadera
  75. Jack

    malinwiktor@gmail.com

    SvaraRadera
  76. han heter Gus
    susannelindh@mdn.com

    SvaraRadera
  77. Hej!
    Jag vill självklart vara med även jag! Rätt svar är Gus!

    Hoppas på tur, ha en fortsatt härlig söndagskväll :)

    Kramar Malin

    mr22ga@hotmail.com

    SvaraRadera
  78. GUS :)
    Jag är med och tävlar om den klassiska filmen.
    Gillar inlägget på BL, nummer 22. Följer redan bloggen.


    villehelmville@hotmail.com

    SvaraRadera
  79. Jag är gärna med och tar en lott. Han heter Gus tror jag.

    hanspahornet(at)telia.com

    SvaraRadera
  80. han heter Gus :)

    länkat här: http://johannaspratstund.blogg.se/tavlingsbloggen/2012/october/askungen-dvd.html#comment
    gillar inlägget som nr. 23 och följer dej sen innan.

    vore en perfekt vinst att mysa med gudbarnen :)

    SvaraRadera
  81. 1. Han heter Gus

    2. Länkar pa min FB logg (Sofie Altunas Lindholm)
    http://www.facebook.com/sofie.lindholm.61/posts/499512916728233

    3. Gillar inlägget som nr 24


    Kram Sofie
    citcit.kuruyemis@gmail.com

    SvaraRadera
  82. Elvira Holmberg2012-10-07 23:16

    Svar: Musen heter Gus.

    mail: viran__@hotmail.com

    SvaraRadera
  83. Lise-Lotte Kiderud2012-10-08 09:42

    Hejsan!

    Har skickat in uppgifterna som en kommentar men vet inte om det funkade. Jag följer din blogg. Fick nummer 68. Det rätta svaret på frågan är Gus. Har gillat och länkat tävlingen på facebook. Ha det skönt!

    Lise-Lotte Kiderud

    SvaraRadera
  84. Svar: Gus. Fantastisk vinst för hela familjen!
    Ingrid Larsen

    SvaraRadera
  85. GUS!
    Jag håller tummar och tår för att jag vinner den här gången

    SvaraRadera
  86. Anton Fjanton2012-10-08 09:45

    Svaret är Gus.
    Gillar inlägget!
    Anton

    SvaraRadera
  87. Gus heter musen!

    Jennie
    /snabelbabels(a)live.se

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!