2012-10-16

Brillsnokar!

Förra veckan fick jag ett nytt glasögonrecept och ska bege mig till en optiker för att välja nya bågar. Vilken dag som helst. När man bor som vi gör (way off) så måste de flesta besök planeras, däribland sådana till optiker och andra ställen som inte ligger i varje gatuhörn.

Vi har knappt gatuhörn här i byn.

Till saken hör att mina glas är av modell special och därmed väldigt dyra vilket gör att jag sällan byter ut dem. Sista gången jag bytte var för drygt fem år sedan. Gissa om glasen är repiga och hela brillkitet känns dassigt.

Bågen jag har nu har jag dragits med, om än i olika färger, i över femton år. Det är löjligt länge men jag måste ändå säga att jag har lyckats få tag i en tidlös båge men nu får det faktiskt räcka.
Den här gången vill jag ha ett par som syns lite mer. Typ som de här från E&E Glasses. Lite mer attityd. Min dotter har något försynt nämnt att jag har töntiga brillor. Så vill jag inte ha det, töntmorsan liksom!

Nu hoppas jag att vår närmaste optiker (bara 10 mil härifrån) har ett stort utbud av sjyssta bågar. Nästa vecka tror jag att det blir av, ser fram emot det.
- vs -

3 kommentarer:

  1. ...nätshopping funkar inte för dina brillor?
    Jag är helt nöjd med lensWay annars:-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nej, tyvärr. Önskar att jag kunde köpa nya glasögon hejvilt. Vore toppen att kunna variera lite mer. :)

      Radera
    2. Synd. Hoppas att du hittar de perfekta brillorna när du far iväg då :-)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!