2012-10-29

Höstlov & Adventsstjärna!

Vintern är här på riktigt! Snön har blivit tung, hård och kommer definitivt ligga kvar. Härligt!
Förra årets fina adventsstjärna från nätbutiken som heter just Adventsstjärna.se.
Klicka på bilden för att se hela deras fina sortiment.
Det är något visst med den första riktiga snön. Det kliar i fingrarna och jag vill börja sätta upp adventsljus, för tidigt som vanligt.

Jag och Mellan firar första dagen av höstlovet med lätt feber, det hör ju till att bli sjuk under lediga dagar men jag hoppas att han blir frisk snart så att även han får leka loss i vinterlandskapet.

Nu har det gått några minuter till, snart får jag börja pynta... När börjar du?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Ingen snö här än, men det verkar som en höststorm har tagit i utanför för det blåser otroligt mycket! Jag längtar hela november efter att börja pynta, men brukar inte göra det förrän dagen före första advent :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma här, längtar så fort höstmörkret börjar lägga sig och jag är bra på att fuska. Tror det kan bero på att jag ofta har bråttom att ta ner allt direkt efter jul och vill hellre njuta av det lång tid före...

      :)

      Radera
  2. Åh då är jag tvärtom! Jag drar ut på det och tar inte ner nåt en dag före tjugondedag Knut hehe..

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!