2012-10-05

I väntans tider...

För tillfället finns det inget vi kan göra för att våra husplaner ska röra sig framåt. Vi kan bara vänta och förlita oss på att de här instanserna (människorna) får tummen ur och tar de beslut och ger oss de underlag som krävs för att vi ska kunna gå vidare. Det är väldigt tröttsamt att vara i händerna på folk som inte visar något intresse av vår affär.

Så snart bygglovet är beviljat kan vi beställa huset och då går vi in i en ny fas. Först då kan vi börja planera tomten på riktigt och se över alla behov som ska fyllas både när det gäller den in- och utvändiga miljön.

Tiden bara går och det är så frustrerande att hela tiden få nya bud från de inblandade parterna. Imorgon, nästa vecka, förra veckan, nästa år, kanske, ja, nej, blablabla...

Jag längtar så tills vi vet vad som ska hända och när det ska hända. Då kan jag äntligen börja organisera och planera, som jag ju älskar att göra.
Det blev inget firande av Kanelbullens dag igår.
Vår frys är trasig och ett bullbak behöver sin frys. Nästa vecka kanske någon lagar den, eller nästa år.
Missa inte när en lycklig Kåmfy-vinnare presenteras ikväll!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Förstår din frustration. Det som är stort för er är "bara" ett ärende i all byråkrati.
    I många fall verkar inte kommunen bry sig ett skvatt om medborgarna. Ska man inte vara mer intresserad av god service?
    Märks det att jag själv är bitter? ;-)
    Ha en fin helg!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, bitter som en chokladbit. Mina associationer är helt tagna ur luften...

      Jo, kommunen verkar mest tycka att man är i vägen. Kommer och stör liksom. Självklart finns det bra människor även dä men det är så himla sällan de märks av. Drunknar bland surskallarna.

      Helgen är plötsligt över och jag hann inte riktigt med. Hoppas du haft en fin helg.
      Kram

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!