2012-10-04

Kroppspeeling x 4 - testat!

Här följer en utvärdering av fyra olika kroppspeelingar jag testat.
Marilou BIO Gel Corps Exfoliant
Skonsam kroppspeeling för hela kroppen innehåller fina slipkorn av aprikos och tranbärsfrön som avlägsnar döda hudceller och orenheter från huden. Kombinationen av ingredienser som aloe vera och solrosfröolja förbättrar hudens struktur med sina mjukgörande och vårdande egenskaper. Huden blir mjuk, sammetslen och får en förnyad lyster.

En ekologisk kroppspeeling med en söt och fruktig doft. Den har en gelkonsistens och relativt sparsamt med slipkorn bestående av två olika sorters frön. Löddrar bra och med sina små slipkorn föredrar jag den som handpeeling. Perfekt när barnen behöver skrubba rent händerna efter tuff utelek. Av de här fyra peelingarna har den här de mjukaste slipkornen.

Odd Molly Kiwi Body Scrub
Odd Molly Kiwi Body Scrub avlägsnar gamla hudceller och ger huden ny och fräsch lyster. Kiwi Body Scrub är underbar i duschen och lämnar en behaglig väldoft. Innehåller kokosnöt som avlägsnar döda hudceller, kiwi som ger energi och innehåller antioxidanter samt amaranth, en ört från Himalaya, full av essentiella fettsyror och mineraler som ger liv åt huden och ger ett mjuk och skönt lödder.

Peelingen från CCS ser ut som kiwi, härligt grön med svarta korn. Det är en mild gel som löddrar rejält. Den har en matt blommig doft jag inte riktigt kan bestämma mig för om jag tycker om eller inte. Skrubben kommer i en jättefin burk som gärna får pryda hyllan. Även denna passar bra som daglig handpeeling då slipkornen är relativt små.

Raw Senses Peppermint Body Salt Scrub
Med en frisk och söt doft av pepparmint. Förbättrar trött hud och har en kylande effekt. Salt och torkade myntablad hjälper till att ta bort döda hudceller, förbättra huden med en uppfriskande doft av pepparmint. Den är rik på mandel- och jojobaoljor som tillsammans med fuktgivande mangosmör förser huden med skonsam och effektiv vård.

I den här ekologiska skrubben är slipkornen som bordssalt när det gäller form och känsla. Oljebaserad med en stark doft av pepparmint som friskar upp ordentligt. Testa gärna när du är förkyld!

Myntabladen ger en känsla av naturlighet men är för min del överflödiga då de dyker upp lite här och därefter användning. Peelingens oljebas gör att jag är ren och insmord när jag kliver ur duschen och det uppskattar jag.

Collistar Talasso-Scrub
Talasso-Scrub innehåller vitaliserande och exfolierande salter med essentiella oljor. Den förnyar och vitaliserar huden genom att kombinera fördelarna med havet med fördelarna hos utvalda essentiella oljor. Samtidigt ger den också omedelbart en känsla av fräschör och dynamik. Hemligheten ligger i dess exklusiva blandning av 90 typer av havssalt i en blandning med särskilt närande oljor och energigivande essenser. Om den masseras in på kroppen före duschning tar den bort döda hudceller och gör huden extra spänstig, smidig och mjuk.

Även den här har en pepparmintsdoft och jag upplever samma uppfriskande känsla som den föregående peelingen. Skillnaden mellan de två är att här är slipkornen grövre, mer som grovsalt, och oljan är kraftigare. Jag gillar att ta i ordentligt med den här skrubben och känner verkligen hur huden blir ren. Rikligt med oljor som gör huden otroligt mjuk och återfuktad redan i duschen.

Klicka på namnen för mer information om respektive produkt.
recension review - vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!