2012-10-09

Love Milk Faye - testat!

Här följer en utvärdering av ytterligare en ekologisk amningstopp från svenska Love Milk.

Den här modellen heter Faye och på bilden (som tyvärr inte riktigt gör toppen rättvisa) bär jag storlek medium.

Toppens vidd gör att den fungerar redan under graviditeten vilket ju förlänger användningstiden.

Jag uppskattar toppar som låter mig andas utan att känna mig instängd. Det 
gör att Faye är perfekt den närmaste tiden efter förlossningen eftersom den döljer magen fint.

Bandet under bysten kan knytas bak, fram eller på sidan, en detalj som ger variation. Urringningen är fint diskret och amningsfunktionen fungerar väl. Ärmarna är skönt långa och har ett elastiskt avslut.

  Som jag tidigare nämnt så tycker jag att variationsmöjlighet är viktigt när det gäller amningsplagg eftersom man oftast inte har så många. Den här passar precis lika bra till vardagsjeansen som till en festkjol.

FAYE amningstopp med peplum har en smickrande v-ringning och framhäver dina snygga mamma-former.

Banden i sidan knyts under bysten antingen fram eller bak. Rynket över bysten döljer den smarta amningsfunktionen. Generös vidd runt höfterna ger även plats för en gravidmage. Toppen har långa, raka ärmar som rynkas ihop vid handleden och är gjord i en mjuk och skön bambu-trikå.

Amningsöppningen sitter dold i rynket över bysten. För att amma drar du enkelt isär rynkningen. 

Faye finns även i en klänningsvariant som ni ser på bilden ovan.

Min slutsats är att det är en snygg, skön och mångsidig gravid- och amningstopp som jag helt klart kan rekommendera.

Love Milks produkter hittar du bland annat här.
review recension - vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!