2012-10-23

Som på moln!

Tror inte att jag riktigt förstår att det äntligen är verklighet.

Vi har beviljats bygglov!

Det här innebär att vi inom kort får ett startdatum och huset kan, om allt går som det ska, byggas i början av 2013.
Dålig bild men den ger ändå en idé om vad som komma ska. Tjoho!
Äntligen, äntligen får jag börja drömma, planera och längta. Går lite på moln och tänker att jag ska ge mig själv en titel. Fru Husägarinna kanske? Lite bättre än den jag har nu. Fru Tomtägare. Tomteägare?

Och så ska jag leta efter nya glasögon idag. Värsta aktiva glad-dagen!
- vs -

7 kommentarer:

  1. Glada dagar rockar!
    Grattis tomtefrun :-D

    SvaraRadera
  2. Grattis, vad härligt! :)
    Hemmansägare låter väl tjusigt? ;)
    Vilket husföretag är det?

    Innan jag blev med dator så hade jag stora
    högar av kataloger. Älskar att fantisera
    om ett litet mysigt hus på drömtomten.
    Tyvärr har jag ingen rik släkting i Amerikat, men jag spelar
    ju på lotto iaf :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Jo, nu ska jag trycka upp visitkort med mina nya titel Hemmansägare. ;)

      Smålandsvillan heter husföretaget.

      Jag har drömt så länge och det känns overkligt och härligt att det ska bli av på riktigt. Även om jag fortfarande (lite lagom pessimistisk kanske) inte tror på det förrän huset står där...

      Kram!

      Radera
    2. Jag är likadan, vill se resultat innan jag jublar.
      Kram!

      Radera
  3. Jätteglad för eran skull! Otroligt spännande :)
    Lycka till med bygget sen när det blir dags!

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack, vad gullig du är! :)

      Känns superbra.

      Kram

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!