2012-10-31

Uppföljning LCHF!

Den sista tiden har jag inte direkt ätit enligt lchf, kraftigt liberal lchf skulle man kanske kunna kalla det.

Jag undviker fortfarande pasta, ris och potatis. Bröd äter jag väldigt sällan och när jag gör det är det ofta med lågt GI. Frukt och kolhydratrika grönsaker slinker ner ibland. Känner att både frukt och ovanjordgrönsaker innehåller så pass mycket nyttigheter att jag inte vill vara utan dem helt och hållet. Däremot har jag minskat på fettet vilket bör balansera något.

Det liberala: godis. Det är inte de enorma mängder som jag åt tidigare men både choklad, glass och kakor avsmakas då och då. Dagligen.

Trots detta så har jag fortsatt att gå ner i vikt, om än väldigt långsamt och lite.

Sedan jag påbörjade min LCHF-resa i somras har jag tappat ganska exakt 10 kg. Det är helt otroligt mycket och jag är stolt över att jag kommit så långt.

Nackdelarna med min superliberala diet är att kolhydraterna gör att jag blir tröttare än nödvändigt och magen sväller upp. Eftersom det är magen som är min sämsta sida så borde jag verkligen låta bli.

Samtidigt så har jag svårt att motivera mig eftersom det är så tufft att trotsa sötsuget. Det är sällan jag är så kreativ som när jag hittar på ursäkter, förklaringar och anledningar till varför jag lika gärna kan äta sötsaker.

Vi får se hur det går, jag är ju livrädd att börja gå upp i vikt igen eftersom jag är väl medveten om att tröstätandet då skulle nå nya höjder och den spiralen vill jag inte hamna i.
- vs -

2 kommentarer:

  1. Grattis till 10 kg viktminskning.
    Du ska vara stolt! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack Ida, det värmer!

      :)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!