2012-10-07

Vantrivsel & Vileda® städpanel!

När vi flyttade hit var tanken att vi skulle bo här högst tillfälligt. Anledningen till att vi flyttade hit innan vi hittat den rätta bostaden var att vi trodde att det skulle vara lättare att hitta när vi var på plats i byn. Det var det inte. Det är det inte.

Det har gått två hela år och det är första, och förhoppningsvis enda, gången jag bor temporärt. Det passar inte mig som kontrollmänniska att inte veta hur länge jag ska bo. Största nackdelen är nog att jag nästintill struntar i hur vi har det här hemma, som att det inte är någon mening att bry sig. Vi ska ju ändå inte bo kvar.

När vi nu närmar oss en möjlig flytt, på riktigt, så bryr jag mig ännu mindre. Varför städa? Jag skäms knappt över dammråttorna som drar omkring och spindelnäten i taket. Då har det gått för långt.
Idag tog jag mig i kragen och grovstädade badrummet. Den städningen har alltid varit min medan andra i familjen gärna får ta köket (och alla andra rum). Jag uppskattar ett rent badrum mer än andra rena rum och har alltid varit noga att hålla efter. Tills nu, det var ingen rolig syn när jag väl bestämde mig för att öppna ögonen.

Som en del av Vileda® städpanel så passade jag på att använda en av de nya städprodukter jag fått. Det är en badrumssvamp där den ena sidan består av Wettexduk och den andra av en grov skrubbyta. 

Jag använde den till alla ytor, förutom toalett och väggar, och då skrubben är kraftig utan att repa kan jag ta i ordentligt och får lätt bort kalkfläckarna runt kranen. En stor fördel är att det inte krävs något rengöringsmedel, det räcker fint med vatten och jag gillar att man direkt kan torka torrt vilket ger en extra ren känsla.

Badrumssvampen har numer en given plats i badrummet för daglig städning av åtminstone handfatet, inga fler ursäkter för min del...











- vs -

4 kommentarer:

  1. Man vet aldrig hur livet artar sig och hur man trivs =)

    SvaraRadera
  2. Oj, den svampen verkar vara jättebra. Finns den ute på marknaden eller testar du innan den finns till försäljning?

    SvaraRadera
    Svar
    1. Japp, hur smidig som helst. :)

      Den finns i butik nu.

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!