2012-11-29

Frys & LCHF!

Imorgon kommer den kyl/frys som ska ersätta den trasiga och det ser jag fram emot. Äntligen kan jag baka igen och vi kan handla mat på ett mer ekonomiskt sätt. Och jag kan köpa glass. Ibland går det undan, det är bara tre månader sedan vi påtalade problemet. Joråsåatt.

Det är lite trist att behöva erkänna för mig själv att jag är delvis dum i huvudet när det gäller att ta hand om min kropp. Under hela tiden som jag åt strikt lchf respektive normal lchf så mådde jag så mycket bättre än annars. Extremt mycket piggare och mer energi, hade sällan huvudvärk, en lugn mage och en harmonisk kropp i sin helhet.

Som jag nämnt tidigare så äter jag liberal lchf nu, mycket liberal, och överlag har det gått bra. Jag använder främst vågen för att ha den kontroll jag behöver. Så länge jag inte går upp i vikt så är jag nöjd.

I slutet av förra veckan dök det upp färska frallor här hemma. Jag åt det som godis och det är otroligt hur snabbt min mage sväller upp av just bröd. Den här svullna magen gjorde att jag kände mig riktigt ledsen i flera dagar. Jag vågade inte väga mig.

Trots att jag visste precis hur jag skulle bli av med den känslan så valde jag istället att tröstäta. Bröd. Dumbass.

Jag lyckades iallafall bryta den onda cirkeln och det enda som krävdes var att jag fortsatte som jag gjort tidigare - utan bröd. Magen återgick till sin vanliga storlek efter en dag.

Så länge jag äter strikt under dagarna så kan jag äta choklad på kvällen utan att det märks utseendemässigt på kroppen. Det gillar jag. En medelväg för en sockerjunkie.

Men det är här dumskallesidan kommer fram, jag är ju så trött, trött och seg. Precis som före lchf.

Det vore ju så mycket bättre om jag undvek kolhydraterna helt och hållet för ett bättre liv. Varför är det så svårt? Varför låter jag mig själv vara så svag? Skäms.

En annan lösning är att jag börjar träna. Liberal lchf och träning är troligen det optimala för min kropp, både fysiskt och mentalt. Det gäller bara att byta tanken mot handling. Bara, bara...
- vs -

2 kommentarer:

  1. Puh. Lycka till....
    En spark därbak?
    Just att komma igång att träna - att det ska vara så jäkla svårt...

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. En spark i slapparslet, det ger bra vibrationer! ;)

      Kram

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!