2012-11-06

kåmfy afterwear - testat!

Familjen har en varsin uppsättning kläder från kåmfy som inte kan beskrivas som annat än just kåmfy.

Hela kollektionen är ekologisk, designen är smart och väl genomtänkt att både passa vuxna och barn.
"kåmfy är en försvenskning av det engelska ordet "comfy" och skrivs som man säger med en liten ”touch” av Sverige. Vi tycker det fångar känslan av vårt varumärke på ett bra sätt och när vi skulle försöka summera ihop allt som vi står så hittade vi inget ord som passade så vi fick skapa ett eget. Vi kallar det för "kåmfyologi".

Kåmfyologi för oss är när man hittar balansen mellan kropp, själ och sinne. En form av välbefinnande där man mår bra helt enkelt. Vi vet inte säkert men vi tror att man kan uppnå det på många olika och högst personliga sätt. Det finns stunder efter man gjort något som är självklara och därför lägger vi till "afterwear" på vår klädkollektion. Vi tror också att vårt miljötänk också passar bra in i "kåmfyologi" begreppet eftersom vi anser att även planeten vi bor på vill ha det lite mer "kåmfy". Vi använder oss till exempel bara av ekologisk bomull i våra produkter och producerar på en fabrik som har ett flertal certifikat för miljövänlig produktion."
Eftersom jag är hemma ganska stor del av tiden så går jag oftast klädd i mjukiskläder, gärna en sliten kofta och säckiga byxor. Vi snackar sunkmorsa royale och det är inte så snällt mot familjen... Jag snålar tyvärr med fina, nya kläder hemma och det är ju där jag fått tänka om. Kåmfys kläder är ju avsedda som just Afterwear vilket i mitt fall betyder att det är meningen att jag ska ha dem som myskläder hemma. Numer är jag därför snyggmorsa royale.

Mössorna är små i storleken med en elasticitet som gör att de går att töja ut till önskad storlek. Jag har rätt stort huvud (mycket hjärna) och töjde ut min mössa över en av barnens skidhjälmar över natten, dagen efter var den perfekt. Om mössan skulle bli för stor är det bara att tvätta den och göra om.

En sak som jag uppskattar väldigt mycket när det gäller kläder i allmänhet och barnkläder i synnerhet är att de har en bra och hållbar hängare (hank) och här
är de rejäla och sitter hårt.
Det är många detaljer jag verkligen tycker om; den snygga tydliga loggan, långa lagom tajta muddar, stor luva och krage att gosa in sig i, klara fina färger, ett följsamt och ändå kraftigt tyg. Och att namnet självförklarande. 

Min familj kommer definitivt fortsätta leva kåmfy!

Du hittar hela kåmfys butik här.
- vs -

7 kommentarer:

  1. Åh, vad sugen jag blev på att spendera pengar nu haha..

    SvaraRadera
  2. Åh jag vill inte heller vara sunkmamma längre.... Får liksom byta om när det ringer på dörren....0:) kanske ska önska mig nåt kåmfy till jul :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ve och fasa om någon dök upp oanmäld tidigare, en jobbig upplevelse för både dem och mig. ;)

      Nu är det mer så att oanade gäster stannar upp, tappar hakan och speglar sig i min snyggmorseskönhet! :P

      Radera
  3. Mä... Kom min kommentar ellårr? Förbankade mobil 0:)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Näe, den kom inte fram... ;)

      Radera
    2. *fniss*
      Tack för att du fick mig att le med dina svar. Kanske är min humor inte helt borta.... ;-)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!