2012-11-20

Längtar efter juldofter...

Jag är grymt sugen på att börja julbaka, vill att doften av pepparkakor och lussebullar ska sprida sig i vårt trista hem. Det blir trots allt sista julen i den här lägenheten och bara det är anledning att fira.

Vi ska få en ny frys men det tar av någon anledning väldigt lång tid att få hit den. Vi har haft en halvt fungerande frys, som redan från början är liten, sedan vi kom tillbaks efter sommarlovet. Som det är nu har vi frysklampar som gör att de få matvaror vi har därinne håller sig frysta men jag kan omöjligtvis baka något större eftersom det blir för varmt.

Ohållbart, irriterande och jag längtar tills vi har ett fullstort frysskåp i vårt fullstora kök! Bara några månader kvar nu...
Såhär såg det ut under ett av förra årets saffransbak. Magen var rund, bebisfylld och härlig då. Idag är den mest som, eh, deg på jäsning...
Därför får jag baka någon mjuk pepparkaka i veckan och skaffa ett ljus som dofta jul och helt enkelt avvakta ett litet tag till.
- vs -

1 kommentar:

  1. så mysigt med julbak och julkänslor! Längtar verkligen tills man får starta på allvar!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!