2012-11-05

Large Mama flyttar ut!

Utförde en garderobsrensning igår och det var av den roliga sorten. Bort med alla kläder i storlek 40, large och uppåt. Tjoho!

Allt sparas eftersom jag känner mig själv och inte vågar lita på att jag kommer stanna på dagens vikt. Hoppas och vill men är realistisk (pessimistisk).
The Large Mama-kläderna får bo i en kartong.
Det är så lustigt att min viktnedgång märks allra mest på byxor och det har alltid varit det svåraste plaggen för mig att hitta. Dessutom sitter mina boots och stövlar lösare vilket betyder att mina vader minskat. Att min underkropp är smalare hade jag nog itne märkt om det inte vore för att kläderna är för stora. Har helt enkelt inte haft fokus där alls. Skulle vilja påstå att jag haft en jämnt fördelad viktnedgång över hela kroppen. Eftersom magen varit det jag vantrivts mest med och jag fortfarande har bilringar och är löjligt slapp så känner jag inte att jag är klar. 

Däremot borde jag säkert släppa mitt krampaktiga tag om vågen och satsa ordentligt på träning. Jag vet, vet, vet men får inte tummen ur.

En trist sak är att jag i samband med vårt husköp inte känner att jag har råd att köpa nya kläder när det just nu är som roligast att shoppa. När jag trivs bättre med min kropp så finns det så många fler modeller av kläder jag skulle kunna använda. Tidigare har det varit lösa toppar som gäller, kläder jag kan andas i och gömma mig i. Känner inte alls samma behov att gömma mig längre och då är det kul att uppdatera garderoben. Nåväl, ett lyxproblem.
- vs -

2 kommentarer:

  1. Kan förstå att shopping lockar med en sådan bra viktminskning :)

    Så roligt att byggprojektet kommit igång. Blir riktigt avis ;)

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nya former ger nya möjligheter och shoppandet är svårt att motstå! :)

      Jag är nästan lite avis på mig själv redan... ;)

      Kram!

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!