2012-11-06

Sugarjunkie!


I senaste numret av Allt om LCHF fanns det en artikel om sockerberoende där det listades som syns på bilden till vänster. Det är Bitten Jonsson, beroendeexpert, som listat.

Alla andra tester jag läst som avgör om man är beroende eller inte brukar jag hamna på -Jajamensan, du är tokberoende av socker. I den här uppdelningen stämmer det inte. Jag stannar på Skadligt bruk.

Skadligt låter visserligen rätt kasst men jag är glad över att det inte är ett beroende jag verkar ha. Kanske ska jag fira det med en chokladtårta?

Inser också att jag som vanligt väljer det jag vill se och om jag hittar någon annan lista så är jag säkert inte ens intresserad av socker och beroende av, eh, tvål?

Det finns alltid något jag passar in på.

Dåtidens Läkarlexikon diagnosticerade jag mig själv med allt från påssjuka till förstorad prostata...

Lite lätt hypokondrisk kanske?
- vs -



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!