2012-11-02

Tävla om stort LEGO Friends-paket!

I samarbete med LEGO får en av chansen att vinna ett stort paket ur LEGO Friends - Summer Riding Camp. Dags att börja samla julklappar?
Lägret består av två tvåplanshus vilka innefattas av en matsal, klassrum, två sovrum, badrum med toalett, uppsamlingsområde för hästarna och en altan. Innehåller även en minibuss med avtagbart släp och plats för alla fyra minifigurer: Emma, Stephanie, Ella och instruktören Theresa. De djur som ingår är en igelkott, tre hästar i olika färger: Champion, Foxy och Sunshine. Ytterligare detaljer som ingår: kamera, ridhjälmar och sadlar, bok, matsalsmöbler, div. mat, lägereld, div. skötselvård till djuren, blommor och insekter.
1:a pris LEGO® Friends Summer Riding Camp, värde 1.199,00 kr. 
_____________________________________

För att vara med ska du svara på frågan hur du tänker kring

Barnens julklappar:

en stor och dyr
eller
flera små och billiga ?

Skriv svaret som en kommentar.
_____________________________________

Extralotter
(Varje moment ger en extrachans)

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick)

_____________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 18/11-12.
Lycka till!
_____________________________________

Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras. Svaren syns först efter avslutad tävling.
- Om du väljer att inte lämna din blogg- eller mailadress måste du hålla koll när vinnaren presenteras då jag inte har någon möjlighet att kontakta dig.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress.
- Vitt eller svart är enväldig domare och beslut får gärna överklagas men har troligen ingen verkan.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.

- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. Observera att mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.
- vs -

101 kommentarer:

  1. Nu när Nova är lite äldre så kan hon ju tala om vad hon önskar sig, jag försöker på någe vis fixa så hon får just det hon önskar sig. Tex önskade hon sig en Ipad i julklapp, dock köpte jag en sån tidigare i år (begagnad) som blev till hela familjen!

    Hoppas på massa tur då jag vet att Nova skulle älska det där legot!

    gackowskaagnieszka@gmail.com

    SvaraRadera
  2. Jag tycker att man ska ge julklappar som är hållbara. Sen spelar det inte så stor roll om det är många och billiga eller få men dyrare. Det är ju inte säkert att det som är dyrt är roligast för barnet/barnen och kommer användas mest :)

    Jag tipsar här:
    http://blogg.alltforforaldrar.se/beatricetavlingstipsarblogg/2012/11/02/lego-friends-18-november/

    Jag gillar inlägget som nummer 1 :)
    KRAM
    beabofink84@gmail.com

    SvaraRadera
  3. 1. Är gärna med och tävlar om denna fina vinst. Jag tycker det oftast blir flera små och billiga till de små barnen och en stor och dyr till de större. Men det beror naturligtvis på vad de önskar sig och vad som behövs.
    För extralotter
    2. Har länkat på min blogg http://liselottess.blogspot.se/2012/11/lego-1811.html
    3. Följer dig redan och blev nr 2 att gilla inlägget
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  4. Jag tycker verkligen det är jättesvårt med julklappar. Nu när mina barn är så små 2 år och 6 mån tycker jag absolut inte att det ska vara för dyra. Leksakerna går ju sönder och de uppskattar dem inte som äldre gör. Jag gillar Ullared och älskar att spara pengar, så dit åker jag och hamstrar.
    Jag gillar på bloglovin som nr 2. Så nu håller jag alla tummar å tår

    SvaraRadera
  5. Min dotter fyller 2 år den 27:e december, så vi har födelsedagskalas några dagar efter julafton. I år kommer vi att ge henne flera små men lite billigare julklappar, så hon får öppna många paket, och istället köpa något dyrare i födelsedagspresent.

    SvaraRadera
  6. Vi brukar köpa en lite dyrare julklapp/barn och några lite billigare. Båda barnen får julklappar till ungefär samma värde och lika många, annars blir det ramaskri :)

    j.vinsa@bredband.net

    SvaraRadera
  7. Wow, vilken fantastisk tävling - dottern skulle ju bli överlycklig för detta i julklapp!

    Jag tänker en stor och dyr julklapp till barnen av den enkla anledningen att jag hellre ger dem något som de verkligen använder och vill ha istället för att köpa massa småkrafs som bara blir liggande.

    Extrachanser:
    * Gillar inlägget på Bloglovin, blev nr 5.

    * Tipsar på FB (Carolina Åhsberg)

    Nu håller vi tummar och tår, att tomten med denna fina vinst hem till oss komma får! <3

    SvaraRadera
  8. Försöker att ge det som önskas inom rimliga gränser. Kanske stort, men även en liten klapp i julstrumpan på morgonen :)

    greatgirl@tele2.se

    SvaraRadera
  9. Flera små och billiga ! Mina barn är 1 & 4 och leksaker går sönder , så det är bättre med många och billiga :)
    Bloggar självklart :) http://miniinatta.blogg.se/?tmp=96108
    Följer dig på bloglovin och blev nr 282
    miniinatta@hotmail.com

    SvaraRadera
  10. Det beror på ålder och om barnet verkligen har önskat sig en specifik sak som är väldigt dyr. Annars brukar det vara mer uppskattat med några små paket än "bara" ett stort paket med ett dyrare innehåll.

    SvaraRadera
  11. det behöver inte vara dyra julklappar köpte ettsett med brandil+ANDRA BILAR blev väldigt upskattat sy & broderisaker som var önskat till syskonbarnen Mina barn älskade lego så att få ge detta till syskonbarnen vore toppen.
    anneli.ask.hansson@hotmail.com

    SvaraRadera
  12. För mig är det inte priset som är av betydelse när det gäller julklappar till barnen. Men jag om jag måste välja skulle jag säga flera små och billiga eftersom jag varje år gör adventskalender med paket både till barnen & till min karl. Å dom uppskattar verkligen det!
    /Mia Lövgren
    lowa_82@hotmail.com

    SvaraRadera
  13. Jag tycker att man kan tex farmor och mormor ge tillsammans något som föräldrarna verkligen behöver...Annars gav vi våra barn när det var små något som de önskade sig..och något de behövde..julen är ju barnens..vi gav också uppleveler..tex badhus, lekland eller gå och fika eller dyligt..vore skoj att vinna...lego är ju bara så bra..

    SvaraRadera
  14. Monika Gustavsson2012-11-02 17:13

    Detta beror på åldern, i alla fall hos mig! Jag har en tonåring och en under 10 år och min äldsta dotter vill bara ha pengar medan den yngsta vill ha en massa "billigt".

    vh
    Monika
    utsikten79@telia.com

    SvaraRadera
  15. Eftersom vår storsöt fyller år så nära jul blir det nog bara nåt lite i julklapp, kanske två-tre paket med duplolego eller nån My little pony eller så, och nåt större/dyrare till födelsedagen.
    När tjejerna blir lite äldre får de skriva varsin önskelista med sakerna i den ordning de önskar sig dem :)
    Perfekt att ha när släkten frågar! Så behöver det inte bli en massa smått onödigt "bara för att"...

    Blev nr 6 att gilla på bloglovin'.

    SvaraRadera
  16. Förut blev det många små, men nu försöker vi förklara att det är bättre med några få stora(dyra). Jag tror att det uppskattas mer i det långa loppet....
    saraxandersson@spray.se

    SvaraRadera
  17. Oftast blir det flera och inte så dyra, men det finns ju en tendens att det blir för många paket, så i år var tanken färre, med kanske inte för den delen dyrare!

    andan54@gmail.com

    SvaraRadera
  18. Föredrar stor och dyr julklapp,
    några av barnens önskningar från önskelistan uppfylls alltid.
    Och sedan något som vi som föräldrar vill ge.
    Stort och dyrt blir ju mer på alla sätt och vis
    och med stigande ålder på barnen så blir ju klapparna även dyrare.
    Med förhoppning om en fin och lekfull jul!
    mvh Magnus

    soder76@spray.se

    SvaraRadera
  19. Beror helt på i vilken ålder barnen är.
    Till de äldre barn gärna en större dyrare om det är så att de önskar sig något sådant.
    Mindre barn gärna flera mindre men hållbara leksaker inte små skräp, där kan ju själva öppnandet av många paket vara en nästan lika stor del som innehållet.

    Annica
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  20. Julklappen ska vara önskad, betydelsefull alternativt ges med välvilja och känsla. Sedan om den är stor och dyr eller liten och billig beror ju helt på mottagaren och givaren. När det kommer till julklappar är det önskan som räknas. För mig är det viktigt att försöka uppfylla önskningar så långt som möjligt. Kanske inte alltid alla, men önska kostar ju ingenting <3.
    I år tänkte jag uppfylla önskan men även ge stort och smått som jag vill att barnen ska få. Tänk vad fint att ge de mina Lego Friends Summer Riding Camp. Både stort och smått givet med <3!

    Extra chanser:
    Delar på FB (Kristiina Söderström)
    Blev gillare 7.

    Ha det bäst!
    //Kristiina

    krieppola@spray.se

    SvaraRadera
  21. De senaste två jularna har de fått lite dyrare men färre julklappar men iår har vi ingen "stor" julklapp planerad så då blir det nog fler och billigare. Jag delar tävlingen på Facebook (Anette Kristoffersson).
    Följer blgogen sedan tidigare.
    Gillar inlägget som nummer 16.

    SvaraRadera
  22. Oops förlåt, gillare nr 8 blev jag ju - vet inte vart jag fick 16 ifrån
    :-(?!

    SvaraRadera
  23. Gillar som nr 9 eftersom jag redan följer dig

    Länkat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2012/11/02/lego-1811/

    Hoppas på tur då sonen älskar lego. Frågan är vad folk menar med dyrt. Men vi har köpt 2 "dyrare" presenter (700kr och 350kr) till sonen samt att han får en lego adventskalender. Vi kommer nog köpa lite mer småsaker åt honom. Känns som vi varit ute i god tid och då blir det inte lika kännbart heller som om man skall köpa allt i december. Vi har pratat om en bok till honom, typ Håkan Bråkan börjar skolan. Tror den kan vara spännande för honom då han längtar tills han börjar förskoleklass och skola. Sen får han nog inte så mycket mer utan det är ju andra som kommer ge honom presenter också.

    Hoppas på tur nu

    blogg@annakarlsson.se

    SvaraRadera
  24. Jag är själv barnsligt förtjust i paket, att titta, känna och öppna dem :-)
    Älskar pakethögen under granen.
    Dock behöver det inte vara stort och dyrt, hellre fler och billigare.
    Har länkat i min blogg
    http://spacegirl.blogg.se/tavlingsblogg/2012/november/18-november-vinn-lego-friends.html

    Spacegirl_@spray.se

    SvaraRadera
  25. Hej!

    Vill gärna vara med och tävla!

    En billig julklapp kan vara lika uppskattad och använd som en dyr! Det är bara att försöka komma på "rätt" grej. Lego tycker vi är perfekta julklappar, då kan barnen leka tillsammans. Även om lego kostar lite mer så håller det i generationer! Våra barn leker med mitt och min mans gamla lego... Så nu håller jag tummarna att vi vinner:-)

    Hälsningar Anna

    SvaraRadera
  26. Hejsan!

    Alla lotter i så fall :)

    Stora dyra eller små billiga julklappar?

    svar: Jag svarar nog både och, en lite dyrare julklapp som man komleterar med ett par lite billigare :)

    tipsat på bloggen

    http://mammahannele.bloggplatsen.se/2012/11/02/8924549-tavling-lego-hos-vitt-eller-svart/

    gillat inlägget på bloglovin blev nr 4

    //
    Hannele

    SvaraRadera
  27. Hej!

    Jag tänker så att när min dotter bara är 1,5 år så förstår hon inte sig på julklappar så det är lika bra att hon "bara" får något hon behöver och inte köpa massa trams bara för att.

    kram

    SvaraRadera
  28. saga (sagapahlsson@live.se)2012-11-02 22:22

    Jag tycker att en stor del av julen handlar om julklappar och att det är en chans att få skämma bort sina barn. Men det finns helt klart en viss gräns, och jag tror på många och billiga!
    Följer dig på bloglovin och blev nummer 11 att gilla inlägget :)

    SvaraRadera
  29. jag tycker beroende på hur gammalt barnet är så kan man anpassa storlek. blir en stor bil till min sköna som hon kan åka runt i, 4 år :)

    SvaraRadera
  30. Vi köper julklappar som barnen uppskattar, vare sig de är stora&få eller många&små. Jag vill inte att julklapparna ska bara ges "för att det är jul" utan det ska vara genomtänkta presenter.

    Delar på facebook och delar ditt inlägg!

    SvaraRadera
  31. Jag är med och jag tänker lite olika beroende på barnens ålder. De stora (tonåringarna får ofta något som är dyrare - presentkort på klädaffärer eller så) och den som är 7 får fler mindre paket - sedan får de mycket som de behöver också - så det är inte bara "roliga" paket utan även sådant som kanske är lite trist!

    Gillar inlägget som #12

    tavlingar(at)officefixarna.com

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2012/november/summer-riding-camp-fran-lego-friends.html

    SvaraRadera
  32. så länge barnen är små ger jag flera små men billigare julklappar men när de blir större ger jag hellre en dyrare julklapp

    bodil79@sverige.nu

    SvaraRadera
  33. När yngsta sonen var 8 mån och firade sin första jul så fick han sjukt, sjukt mycket julklappar, mest småsaker.. Så de senaste två åren har vi föräldrar sett till att hellre köpa något större dyrare, de får ändå så mycket småleksaker av andra släktingar i julklapp. Det kan ju vara roligare att tänka igenom så att det är något de verkligen tycker är roligt.

    länk: http://gulahumlan.blogg.se/2012/november/18-november-lego.html

    hejcattis@hotmail.com

    SvaraRadera
  34. Elias är så liten än och förstår inte riktigt grejen med julklappar så vi köper det han behöver. Oftast blir det en lite dyrare sak och sedan flera billigare i alla fall nu när han fyller år :)

    Tipsat på bloggen: http://caroliinea.blogg.se/tavlingar/2012/november/tavla-om-ett-legopaket.html#comment

    Följer dig redan och gillade inlägget som nummer 13.

    Håller tummarna, vet två kusiner som blir över lyckliga om dom skulle få det i julklapp och jag vet en mamma (jag) eller ja, deras mamma blir nog också det, som blir överlycklig om jag slipper köpa det då vi har så mycket annat som ska köpas, både födelsedagspresenter och julklappar till sonen. :)

    caroliinea@hotmail.com

    SvaraRadera
  35. Hej!
    Absolut flera små och billiga. Då har de mer att leka och ha skoja med.


    Amanda Bach
    amanda.b90@hotmail.com

    SvaraRadera
  36. Jag har alltid gjort såhär att jag köper 5 julklappar och 5 presenter till henne. Spelar inte roll hur mycket det kostar utan det är något hon vill ha och behöver, visst hon får inte allt hon pekar på. Hon har velat ha en häst nu i 3 år men det kommer den dagen när jag bor på landet.


    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  37. När det gäller Pojken som är 12 år är det få men dyra som gäller. Till lilltjejen som är 3 år är det många som gäller. Däremot är det viktigt för mig att värdet på var det får var för sig är ungefär det samma.

    Jag följer dig på Bloglovin redan gillade inlägget som nummer 14

    Tipsat på min blogg http://tirasun.com/wp/?p=1989

    SvaraRadera
  38. jag är med.

    1. många billiga väljer vi.tror det är en småbarns grej. större barn uppskattar nog färre och dyrare.

    2. har länkat i bloggen här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2012/november/lego.html#comment

    mail: litenmentuff@live.com

    SvaraRadera
  39. Nu klurade jag ut hur jag följer via appen, gillade det här inlägget och blev nr 15.

    Vi köper ett par mindre billiga saker och något lite dyrare. Våra barn är ganska små än så de uppskattar själva paketöppningen mycket :-)
    Då jag är sjukskriven pga depression blir det inga svindyra julklappar alls men jag tror inte att det är det som är det viktiga, det viktiga är att barnen får julklappar alls och att det är saker de tycker om. Tex ska mellersta få ett släp till sin bobbycar i jul, det har han trånat efter i några månader nu så det tror jag uppskattas :)

    SvaraRadera
  40. Just det, susenknopp@hotmail.com
    Elr
    Http://mrsbuchholtz.blogspot.com

    SvaraRadera
  41. Jag röstar på många små och billiga/prisvärda julklappar till barnen. Då kan jag i min tur önska mig de tråkiga/dyra presenterna barnen behöver av deras mormor & morfar ;)

    Karolina / karolina56@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. Jag säger varken eller faktiskt, huvudsaken är att det är bra kvalitet tycker jag. Det finns många dyra leksaker som rasar ihop bara man typ tittar på dom, likaså med många billiga leksaker också. Men om jag måste välja något så röstar jag på stora och dyra för det brukar oftast vara bäst kvalitet och något som barnen verkligen vill ha :)

    Har delat tävlingen offentligt på FB: https://www.facebook.com/sara.kramer.334/posts/423425077722824

    Och jag har gillat inlägget och blev gillare nummer 16.

    Kram

    Mail: sara_kramer@live.com

    SvaraRadera
  43. Jag föredrar någon stor och lite dyrare julklapp faktiskt, gärna något man vet att de kommer ha glädje av en längre period.
    Jag har delat i bloggen; http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2012/november/vittellersvart-2-3-4.html#comment

    Följer sen länge - och blev nr 17 som gillade inlägget

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  44. Till min lille kille som uppskattar presentpappret mer än presenterna så är det många lite billigare presenter som gäller. Medan till hans äldre kusiner blir det dyrare och färre presenter.

    Tipsat om tävlingen på min fb-sida: https://www.facebook.com/chia.eriksson

    Följer bloggen som nr 285

    Mail: kesaneriksson@hotmail.se

    SvaraRadera
  45. jag är jätte gärna med och tävlar.

    mina barn skulle bli överlyckliga om jag vann denna.
    jag satsar på små billigare paket och ett större lite dyrare.

    jag har länkat i bloggen¨
    http://minbebis.com/blogg/inka/vinn-lego-2/

    följer dig redan på bloglovin så gillade inlägget som nr 18

    kram veronica
    veronicahedlund@hotmail.se

    SvaraRadera
  46. När barnen var riktigt små var ju antalet julklappar det viktigaste för dem och nåde om någon av dem fick en enda mer än den andra. Nu när de är lite äldre så önskar de sig ju dyrare saker och då blir det större, dyrare och färre (och kanske inte ens samma antal vilket accepteras lättare nu)

    Följer dig redan via bloglovin och gillar inlägget som nr 19

    hillevianna@hotmail.com

    SvaraRadera
  47. Svar: Jag har inte riktigt funderat över detta med många billigare eller några få dyrare julklappar. För mig är det inte riktigt priset som är det viktigaste utan kvalitet och om jag tror det är något som barnen verkligen kommer att gilla. Men man skulle nog kunna säga att det oftast brukar bli något dyrare till varje barn och lite mera som är billigare.

    Extralotter:
    Har tipsat om tävlingen i min blogg: http://phantazia.blogg.se/2012/november/lego-friends-18-nvember.html

    Följer dig redan på bloglovin'

    illat inlägget på bloglovin' nr 20

    SvaraRadera
  48. Till min äldsta son blir det en stor, eftersom han alltid önskar sig presentkort i olika fiskebutiker. Till min två minsta blir det en lite större och sen några mindre.
    Extralotter: Har bloggat om tävlingen http://lilith.se/2012/11/04/lilith-tavlar-hos-vill-eller-svart/

    Gillade inlägget som nr.21

    SvaraRadera
  49. Stort med många delar - Lego är alltså perfekt. Går då att köpa stor förpackning men slå in i flera små! Då kan barnen få paket underhela dagen och leken förtsätter vara intressant! Dyrt eller billigt spelar alltså ingen roll. Mer en bra grej som barnen kan använda länge och där fantasin sätter gränserna.

    info@fridasvahn.se
    www.fridasvahn.se

    SvaraRadera
  50. Jag satsar hellre på några lite dyrare saker (behöver dock inte vara jättedyra) än en massa skräp som sen ligger slängt överallt

    mvh

    Emma Widman
    emma.widman@hotmail.com

    SvaraRadera
  51. Emelie Nenonen2012-11-04 15:55

    Det beror på hur gamla barnen är. När man är lite mindre så vill man oftast bara ha massa saker och bryr sig inte riktigt om hur mycket de är värda. Så då satsar man ofta på lite fler och dyrare. Men när man är äldre så kanske man önskar sig något speciellt som är lite dyrare och då blir det färre julklappar.

    emelienenonen@hotmail.com

    SvaraRadera
  52. Jag tycker sjælv det ær kul med många paket, men æven bør det finnas något litet och søtt, så jag sæger nog att minst ett dyrt paket och många små..

    SvaraRadera
  53. Det där beror ju lite på vad dom önskar men generellt så blir det många små paket. Men som när sonen önskade sig ett tv-spel en jul så fick han det och då blev det inte så många fler paket. Håller tummarna nu för vinst eftersom dottern just nu är absolut tokig i Lego. Hon sätter sig och bygger så fort hon kommer hem från dagis! Blev följare nr 287 och länkat har jag gjort här
    http://annapagronkulla.blogspot.se/p/jag-tavlar.html

    SvaraRadera
  54. Många små & billiga.. tyckte jag alltid var roligare, öppna många paket :)

    Tipsat på fb: http://www.facebook.com/emiliaeemijji/posts/423443044376218

    Följer redan din blogg men gillade inlägget som nr 22!

    SvaraRadera
  55. Jag köper flera små men billiga. Min dotter är så liten, blir 3 år några dagar efter julafton, att hon föredrar många små att öppna än bara en enda, som nog känns lite sniket. Dessutom fyller hon som sagt år några dagar senare, och då blir det en enda stor lite dyrare sak.

    Emma/emmelli237@gmail.com

    SvaraRadera
  56. Julen är den bästa tiden på hela året!
    Jag älskar att se glädjen och all uppspelt förväntan i mina barns ögon. Glada lyckliga ungar som inte bara önskar sig saker utan en rolig jul med tomtar och snö o lek med kusiner. Mina barn får alltid många paket. De mindre barnen får inte så dyra saker...block o pennor, nåt klädesplagg, godis, lite smått o gott...och de äldre barnen får istället lite färre paket men med mer värde. Alla nöjda o glada :)
    Lego brukar alltid finnas med på önskelistan men då brukar det bli såna där små paket eftersom plånboken inte riktigt vill kännas vid de större förpackningarna. I år då kanske? ;)

    lottasundin6@hotmail.com

    SvaraRadera
  57. Hej
    Här blir det små och billiga då lilla V är så liten ännu,högst på önskskelista står en Nalle Phu boll!Annars kommer hon nog att gilla julklappspapperet och alla band mest, så det behöver inte bli så dyra klappar i år:)
    Kram Annie
    kasamark@hotmail.com

    SvaraRadera
  58. Jag tänker köpa flera små och billiga till Tuvalie det här året :) Hon är så liten så hon förstår inte riktigt än.. Fast jag vet inte om det blir nån skillnad när hon växer upp heller, för sambons lillebror är 9 år och för honom är fortfarande ANTALET julklappar det viktiga ;) Sen spelar det ingen roll om mellanbrorsan får en sak för 500 kr och lillebrorsan får 4 saker för 50 kr/st - har han fått fler julklappar så är han nöjd, hehe :)

    Hoppas verkligen på att vinna detta lego! Systers cp-skadade dotter på 10 år (min systerdotter och även barnet jag är gudmor åt) önskar sig just detta set, men moster har inte riktigt råd :/ Samtidigt vet jag att just när hon önskar sig något så är det från hjärtat eftersom hon spenderar mesta av tiden inne i sin rullstol med "lekbordet" och inte kan gå ut och aktivera sig med sina kompisar...

    Jag vill vinna så mycket så jag tog alla lotter! Följer dig redan på bloglovin så jag gillade inlägget som nummer 23. Har delat tävlingen på min facebook, det kan du se här: https://www.facebook.com/moniasundgren/posts/528153760547040

    Hoppas! *håller alla tummar hårt*
    moniasundgren@hotmail.com

    SvaraRadera
  59. jag tycker att flera små och billiga är så mycket bättre, små barn märker ingen skillnad och dessutom är det roligare för barn att få flera än bara en.

    Alexandra.tkauc@hotmail.com

    SvaraRadera
  60. Jag tror att jag kommer köpa flera små och lite billigare. Tove är fortfarande i en sådan ålder att hon gillar många paket och då får de bli billigare julklappar.. :)
    Till Lykke kommer jag nog typ bara slå in en kartong.. :P hon är ju bara 11 mån på jul och då är ju kartongerna roligast iaf.. :P

    jag har tipsat på min facebook http://www.facebook.com/axdal87

    följer sedan länge.. gillade inlägget som nr 24.

    mvh alexandra
    axdal@me.com
    www.axdal.se



    SvaraRadera
  61. Jag måste säga att det varierar, kanske främst på ålder. I yngre ålder är mängden kanske mer intressant än vad det var i paketen. Jag inbillar mig dock att de förändras när barnen blir äldre och det blir dyrare önskningar.
    /Emma S
    emmsa_152@hotmail.com

    SvaraRadera
  62. Är gärna med och tävlar :)

    Personligen tycker jag det viktigaste är genomtänkta paket, sen spelar det ingen roll om det är dyra eller billiga. För barn behöver inte miljoner leksaker, utan det är bättre att de leker med de leksaker de har och älskar dem.

    Länkat till tävlingen i högerspalten på bloggen http://systrarnavirrpannor.blogspot.se/

    Kram Mia
    mia@zinknet.se

    SvaraRadera
  63. Ann-Charlotte2012-11-05 22:03

    Hejsan!
    Jag är gärna med i denna tävling!

    Min son är 18 månader och vi har bett om att få en julklapp av varje. Det betyder inte att det ska vara dyra presenter utan det är mer för hans skull. Han får det han önskar sig och som vi vet han gillar.

    anncharlotte79@bredband.net

    SvaraRadera
  64. Varje år så bestämmer vi oss för att hitta en dyrare istället för en massa små billiga, men av någon anledning så blir det aldrig så.
    Det slutar med en massa klappar både billiga och mellanbilliga.
    har redan failat detta år då jag börjat köpa saker man inte kan motstå.

    SvaraRadera
  65. Det beror nog helt på hur gamla barnen är, som iår kommer jag nog ge min son något dyrt istället, men han är bara runt året!
    Det beror också på hur billiga sakerna är, det är inte kul att få någonting som går sönder direkt.. Så därför skulle jag nog säga mittimellan! :D
    Det är alltid roligare att öppna många julklappar när man är liten =)

    SvaraRadera
  66. Lego är ju definitivt bästa leksaken. Kreativt och även jag som mamma gillar att leka med lego :-).

    När det gäller julklappar tänker jag på vad barnen behöver och köper hellre något lite dyrare än mycket småkrafs. Önskar barnen sig något dyrare, typ Nintendo DS, involverar vi våra föräldrar eftersom jag föredrar ett fåtal presenter. Barn idag har oftast för mycket ändå och jag upplever att de ändå inte leker så mycket med sakerna, de vill mest ha. Därför föredrar vår familj kreativa leksaker som håller och där har lego lyckats :-).

    Håller tummarna!

    melin.h@hotmail.com

    SvaraRadera
  67. Vi avsätter lika mycket pengar till båda barnen så de får för samma summa, sen beror ju allt på vad man önskat sig. Önskar man sig något som kostar lite mer, blir det färre presenter, och önskar man sig mindre saker som inte kostar lika mycket så blir det några fler.

    Jag har delat länken i min blogg (den är dock låst, men användarnamnet är camillam och lösenordet element.)

    Gillar som nummer 25 :)

    SvaraRadera
  68. Jag försöker se till behov/önskningar i första hand, och det beror även på hur farmor/mormor etc. gör med små eller stora presenter.
    Men som grund princip så blir det fler småsaker till de yngre och färre större saker till de äldre.

    SvaraRadera
  69. Jag vill gärna vara med !!!

    Hade ju varit super att vinna detta då sonen verkligen älskar allt med Lego och har önskat sig detta (och flera andra Lego grejer) i julklapp :-)

    Vi brukar oftast ge många mindre och billigare men i år ska vi ge några/någon större som är dyrare. För att bespara oss tiden som vi lägger ner på alla julklappar. Vi väldigt många, utöver våra egna barn, att ge till också.

    linda@chelz.se

    SvaraRadera
  70. Barnens julklappar: små men många!
    Mail: emelina@gmail.com
    Följer redan på bloglovin, blev #25 att gilla inlägget.

    SvaraRadera
  71. Det beror helt och hållet på vad barnet önskar sig, är det något dyrare som man vet dom kommer att ha nytta av och använda så köper jag hellre det än många billiga saker.. Men försöker att alla får för ungefär samma värde så att det inte blir orättvist.

    SvaraRadera
  72. Vi är framför allt noga med att barnen får LIKA MÅNGA paket!
    Det är lättare att räkna till 3, än hundratals kronor!
    Men barnens olika åldrar gör att vi enkelt kan fördela summan vi vill spendera på julklapparna, allt efter behov och önskemål!
    Men oftast blir det ett paket som är lite dyrare.
    Och sen ett par små, lite som utfyllnad, av sånt som dom behöver, typ nya strumpor osv...





    SvaraRadera
  73. Jag tycker att det där går lite i perioder. När barnen är små är det roligt med många små, men när dom blir lite äldre brukar dom vilja ha en lite större dyrare sak.
    Vi brukar försöka köpa ungefär lika många julklappar till våra barn, så inte den ena får en massa fler än den andra.

    Mvh sarah litte_kanske@hotmail.com

    SvaraRadera
  74. Hej!
    Vi köper några julklappar till våran son och bara någon till vår 3-månaders dotter. Var de kostar är inte avgörande utan mer att han får något som vi vet att han önskar sig plus något som han behöver tex. kläder.
    Hälsningar Maria
    mariasallora@gmail.com

    SvaraRadera
  75. Små barn - fler och billigare. Större barn - färre och dyrare.

    Hälsningar Linda

    storan74@hotmail.com

    SvaraRadera
  76. Hej,

    Hellre lägger man ut till en dyr men bra kvalite.
    Hoppas vinna detta till min dotter som älskar tjej legot, då vi är begränsade med aktiviter ( hennes sjukdom ) så gillar hon pyssla & leka med legot.
    Mvh//Minna
    minna-78@live.se

    SvaraRadera
  77. Hej igen
    dessvärre så såg jag inget nr på blogloving har även delat med detta på facebook, är låst till allmänheten men om du vill se så ska vi kunna ordna , så nu håller vi alla tummar & tår , tack på förhand//Minna

    SvaraRadera
  78. Jag har flera barn att köpa till,och de får julklappar av ganska varierande värde,tycker inte att priset/värdet är viktigt,utan försöker verkligen att ge den sak de önskar sig mest. Sen vet mina ungar att ekonomin är knepig,så några klappar i extremklassen önskar de sig inte, inte ens 4-åringen....

    kokostopp@hotmail.com

    SvaraRadera
  79. Billiga eller dyra var en liten konstig fråga tycker jag.
    Det blir ju vad plånboken tillåter. Jag har barn, massor av
    syskonbarn att ge julklappar till, så några dyra julklappar
    det har jag helt enkelt inte pengar över till.

    Susanne
    gotland(at)speedmail.se

    SvaraRadera
  80. Fler och billigare blir det oftast.. men vi har lagt in en max gräns på 5 st paket, från oss föräldrar - blir så mycket klappar från övrig familj att det ska uppskattas också. Gör inte riktigt det när det blir för mycket kvantitet.


    Följer dig som 293

    oc tipsat: http://cissitavlar.blogg.se/2012/november/lego-friends-hos-anna.html

    SvaraRadera
  81. Det blir ett par små julklappar. Ensamstående med barn och nu sjukskriven sedan ett par månader tillbaka så det får bli en billig jul i år.
    Har ingen blogg eller Facebook men följer dig nu på Bloglovin':

    Följare: 293
    Beskrivning: ett liv utan gråzoner
    Placering: #5320 i Alla , #2150 i Övrigt

    Englavakt81@hotmail.com

    SvaraRadera
  82. 1) Julen är verkligen den högtid som ska vara barnens tycker jag och då blir man lycklig om ens barn är lyckliga! Därför tycker jag att man ska välja utifrån vad ens barn önskar sig. Om barnet har nämnt många olika saker han/hon vill ha i julklapp så tycker jag att man ska satsa på det och köpa många lite billigare klappar. Och om ens barn istället har pratat sig varm om någon enstaka, dyr julklapp så ska man satsa på det! Då kan man få se den där härligt lysande lyckan i sitt barns ögon, som man också minns från när man själv var liten och fick något man verkligen hade önskat sig!
    2) Är följare 285 på bloglovin och gillat på FB!
    m_danielsson33@hotmail.com

    SvaraRadera
  83. Sandra Åkerström2012-11-13 18:48

    Min son är bara tre så än så länge blir det inte så dyra klappar. Känns som att det beror lite på åldern och vad man som förälder har råd med. Med vänlig hälsning, Sandra Åkerström
    sandra_83se@yahoo.se

    SvaraRadera
  84. Hej! Jag är gärna med och tävlar! :)

    1. Jag har varit den som hatat julen mest av allt på hela året tills jag fick mig en egen familj och nu kan jag inte sluta handla istället.. :P
    Men man skall nog ha satt en gräns själv vad man har råd att ge bort, tror många blir hysteriska och tycker att allt måste kosta så mycket. Beroende på ålder är det också, en liten tar nog gärna fler och billiga och en tonåring tar nog en men dyr. :)

    2. Bloggat; http://helenewiklund.blogg.se/tavlingar/2012/november/lego-1811.html#comment

    4. Gillar inlägget som nummer; 26

    helenewiklund@hotmail.com

    Kram Helene

    SvaraRadera
  85. Jag är gärna med!
    Här hemma har det varit viktigare med många klappar när man är liten och färre och dyrare när man är äldre.
    Har länkat.
    http://care69.blogspot.se/2012/11/18-nov-vinn-stort-lego-friends-paket.html
    Är följare på BL och har gillat inlägget.

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  86. Jag skulle nog säga att vi har en blandning, en lite halvdyr och sen några lite billigare. Huvudsaken är att det är bra saker, som kommer till användning.
    Min dotter skulle tokälska det här!

    Gillar på bl som nr 27 :)

    Håller tummarna!

    SvaraRadera
  87. Vi tänker på att det blir upplevelse julklappar i år, till lilla hönan funderar vi på Disney on ice. Tågresa och hotell ingår. Till den store blir det i så fall VM kval Sverige - Irland.

    Jag har delat på facebook och gillar på BL nr 28

    malinwiktor@gmail.com

    SvaraRadera
  88. Tycker kanske inte det summan eller storleken som spelar någon roll. Vi köper saker som vi vet att barnen kommer ha glädje av länge och givetvis saker som dom vill ha. Men köper ogärna saker som jag vet går sönder efter några gångers användande.

    Länkar här
    http://familjengranberg.blogg.se/2012/november/vinn-ett-stort-lego-friends-paket.html

    Hoppas på tur
    Kram LInda
    karlssongranberg@hotmail.com

    SvaraRadera
  89. Förut tänkte jag på vad barnen skulle kunna behöva och tycka vara roligt. Det har jag nu övergett, och låter barnen få det dom önskar sig. Jag har märkt, att även om sonen har otroligt många bilar och fordon av alla sorter, så är det när han får sin önskan uppfylld (förra julen en ny speciell brandbil (fast han redan hade tre....), som ögonen tindrar och han tjuter av glädje. Visst är det kul med även andra paket, men det är när hans önskan går i uppfyllelse efter en lång väntan i december, som det blir magiskt.
    Denna jul önskar sig äldsta dottern Tindra precis detta LegoFriends set av tomten. Tyvärr tycker jag att det är för dyrt. Med 3 barn blir det ca 500 kr/barn som är rimligt för mig. Då försöker jag ibland hitta begagnade leksaker på Loppi eller Blocket. Men när det gäller lego Friends är det ju en ny produkt så då går ju inte det. Om jag skulle vinna Friends-paketet, skulle mitt hjärta skutta av glädje och dotterns ögon tindra så att hennes namn lyser med stora bokstäver!
    Jag delar på FB margaretha johnsson

    SvaraRadera
  90. tillägg, gillar BL 29
    delar länk : Margaretha Johnsson
    http://vittellersvart.blogspot.se/2012/11/tavla-om-stort-lego-friends-paket.html
    Önskar detta tillagt till min tidigare kommentar, för att ha någon chans!

    SvaraRadera
  91. Jag tycker att det har lite med ålderna att göra. Första julen fick dottern en stor och dyr julklapp av oss. Men i år när hon är medveten får hon många små och billiga istället. Tror att vi över lag köper julklappar för rätt lite pengar om man jämför. Men vi köper saker till dottern under hela året istället, när behovet eller lusten dyker upp.

    pemms66@yahoo.com

    SvaraRadera
  92. Några lagom dyra klappar blir det,"skräp"grejer och inga jättedyra saker (jag vill att barnen ska förstå att vi inte har råd att köpa Ipads åt höger och vänster, vi är ju inte rika precis....)

    Jag tror inte priset på julklappen spelar någon roll. De blir lika glada för en bey-blade för 129 kr som en sak som kostar 1000 kr.

    JULSTÄMNINGEN SITTER INTE BARA I PRISET PÅ KLAPPEN.

    Gillar å Delar på FB, Annelie H Andersson, piggelin78@hotmail.com

    SvaraRadera
  93. priset är oväsentligt. Presenten- erna skall vara något barnet önskar sig eller behöver tycker jag. Lite flärd, tokerier, bara skoj eller mysigt får också vara med i klapphögen. Upplevelser uppskattaws även av barnen.

    SvaraRadera
  94. Sonen får många små julklappar. Eftersom han är så liten blir det mycket kläder och enkla leksaker. Vet att han kommer få lite större och dyrare paket av släktingar.

    anna.samuelsson9@gmail.com

    SvaraRadera
  95. Stora paket får barnens ögon att tindra, vad är det?
    Små paket är ocksåfina men ur barnens synvinket behöver paketen "skina" och sticka ut. Då ligger självklart de största paketen först på lut :-)

    Åsa Ullsröm
    aasa.ullsrom@gmail.com

    SvaraRadera
  96. Dottern är bara 3år så därför ar det viktigare med många paket då hon inte bryr sig om vad saker kostar. Flera är roligare!!!!!!!!!

    Mvh Eleonor

    eleonor.hallbus@telia.com

    SvaraRadera
  97. När jag ska köpa till mina syskonbarn så brukar jag oftast köpa saker som har använing för det kan ju vara så att syrrans äldsta dotter behöver nya leksaker då får hon det eller nya kläder. Men sen om hon skulle behöva någon större sak så skulle jag försöka fixa det. så det beror ju lite på.

    extra lotter

    Tipsat om tävlingen på min blogg inlägget hittar du här http://www.supergirlpower.devote.se/blogs/23244278/taevling-hos-vitt-eller-svart-vinn-stort-lego-friends-paket.htm#WriteComment

    Följer dig på bloglovin sedan förut så har gillat inlägget som nummer 29

    Kram

    Jagalskarsarah@hotmail.com

    SvaraRadera
  98. Jag köper hållbara leksaker sen spelar det ingen roll vad det kostar! Lego håller alltid och leksaker i trä och kända varumärken som fischer price! Är inte så roligt om leksakerna bara håller till annandagen om ens det! Nä kvalite ska det vara! Hållbara grejer kan alltid säljas vidare på tradera så jag tycker man tjänar på och köpa kvalite leksaker!

    Mvh Linda H

    hsand85@hotmail.com

    SvaraRadera
  99. Är gärna med och tävlar med 3 lotter, perfekta julklappen till mina hästtokiga tjejer.
    Brukar försöka ge barnen en lite större/dyrare julklapp sen blir resten lite billigare saker.De vill ju ha många paket och det finns ju mycket småsaker de också uppskattar.

    Har tipsat på min blogg:
    http://stuterilycketorp.blogspot.se/2012/11/tavla-om-stort-lego-friends-paket.html

    Är följare 302 på Bloglovin

    SvaraRadera

  100. Tipsat: https://www.facebook.com/kristina.karlssonfdmagnusson/posts/287161581395430

    Du vet rubriken som snart väntas komma i de två stora dagstidningarna: "Snökaos!". Här uppe i snötunga norrbotten skrattar vi gott åt just den rubriken, vars ursprungskälla oftast är södra Sverige. Det blev snö i år igen liksom? Oväntat? ;-)
    Lite så tänker jag med julen och julklappar. Det blir jul i år igen. Så jag försöker sprida ut handlandet över året så att det inte blir en sån stor ekonomisk smäll i demeceber. Det blir någon dyrare julklapp vardera, men en hel del praktiska och ekonomiska paket också.

    kicki_m1@hotmail.com

    SvaraRadera

  101. Tipsat: https://www.facebook.com/kristina.karlssonfdmagnusson/posts/287161581395430

    Du vet rubriken som snart väntas komma i de två stora dagstidningarna: "Snökaos!". Här uppe i snötunga norrbotten skrattar vi gott åt just den rubriken, vars ursprungskälla oftast är södra Sverige. Det blev snö i år igen liksom? Oväntat? ;-)
    Lite så tänker jag med julen och julklappar. Det blir jul i år igen. Så jag försöker sprida ut handlandet över året så att det inte blir en sån stor ekonomisk smäll i demeceber. Det blir någon dyrare julklapp vardera, men en hel del praktiska och ekonomiska paket också.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!