2012-12-15

Check på årets barnkalas!

Nu är det åtta månader kvar tills Stor fyller år så fram tills dess är det lugnt på barnkalasfronten. Känns skönt att ha dagen avklarad.

Att få bocka av - my favourite...
Det blev inga bilder tagna, förutom den här. Undra varför...
Mellan är nöjd med sitt kalas, han hade 15 gäster och alla verkade ha roligt. Att vi hade kalaset i bystugan var en succé både för oss vuxna som inte behövde/kunde påverka lokalen särskilt mycket och för barnen som hade utrymme att springa omkring. Det finns en mindre gymnastiksal i lokalen som självklart var populär. Efter kalaset var det bara att diska, plocka undan, låsa och åka hem. Hade vi varit här hemma hade vi förmodligen bara dunsat ner i soffan med ett rörigt hem och en massa disk som ingen orkat påbörja.

Först nu kan jag känna mig ledig, som jag förklarat innan så befinner jag mig ofta i planerade event i framtiden och det här var mitt sista. Julafton ska firas hemma hos svärföräldrarna vilket betyder att jag inte har en massa måsten inför det.

Än. Känner jag mig själv rätt så kommer jag säkert hitta på en massa saker som ska fixas tills dess. Listan kommer bli lång. Suck.

Här blåser det iskalla stormvindar och det viner så vackert. Hoppas du har en skön lördag!
- vs -

5 kommentarer:

  1. Härligt med lyckat kalas!

    Själv har jag varit BitchdeLuxe idag.... Liten ville inte sova och Stor är ff förkyld och har lite trotshumör. Vi skulle ju fixa inför släktkalas imorgon. Suck. så maken har inte haft det lätt :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det är ju tur att BitchDeLuxe är förbannat snygg och väger upp för allt annat. ;)

      Kram

      Radera
  2. Låter som en ypperlig idé att inte ha så många barn i sitt hem ;)
    Har snöat hela dagen, har tappat glass i soffan, katterna är bråkiga, men jag har det bra :)

    Kram kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Du måste vara mer försiktig med glassen, det får inte spillas ut, varje droppe ska ätas! ;)

      Skönt att du har det bra!

      Kram

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!