2012-12-16

Kidsen bakar & mamman smakar!

En lyx vi åtnjuter när vi bor i den här lilla byn är att en av restaurangägarna är av det mysiga slaget och ordnar med Luciafirande i sin restaurang. I år fick barnen baka lussebullar och pepparkakor tillsammans.

Att få göra det i ett restaurangkök blir ju lite mer storslaget än att trängas hemma hos någon, efteråt finns det massor av plats till fikamys även för ett gäng vuxna. Det julfixet var välkommet.
Listan som nämndes igår har påbörjats. Den är godisinriktad så det ska tillverkas Wienernougat, chokladkola, Mozartkugeln och marsipanfigurer. So far.
Hittade den här sidan i senaste numret av tidningen Amelia. Vi är så skönt förutsägbara, det gillar jag.

Imorgon ska jag på shoppingtur i en närliggande storstad. Ser fram emot att helt fokusera på kläder till mig själv eftersom jag är färdig med julklapparna. 
- vs -

2 kommentarer:

  1. Mysigt att baka tillsammans kram Diana

    SvaraRadera
  2. hejsan,

    kikar in såhär några dagar innan jul och berättar att det just nu pågår en härlig tävling i min blogg där man kan vinna ett presentkort från miinto.se

    http://emlisch.blogg.se/2012/december/ny-tavling-vinn-presentkort-fran-miintose.html#comments

    ha en fin kväll!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!