2012-12-11

Snart uppe igen

Min gamla följeslagare Förträngning har fått komma på välkommet besök ett tag. Han får ta hand om vänproblemet medan jag fokuserar på att tänka positivt kring cancern.

Jag har googledoktorerat och kommit fram till att, trots tumörens nivå av aggresivitet, en operation bör (måste) innebära att chansen till fullt tillfrisknande är stor. Jag är lyckligt oerfaren när det kommer till just den här sjukdomen och har inga som helst planer att befinna mig i långvarig kontakt med den. Den ska bort, bort och om operationen blir lyckad behöver inte barnen få veta något.

Av någon anledning har det under hösten kommit många frågor om just cancer från barnen, främst från Stor. De vet därför vad det är och hur det i sämsta fall kan sluta. Jag ser ingen anledning att oroa dem. Den här personen är väldigt närvarande och viktig i vårt liv. Det kommer bli bra.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Usch vad hemskt! Mina tankar är med er <3
    Massa kramar

    SvaraRadera
  2. Tips; http://piicniic.blogg.se/tavla/2012/december/lillafjarilendesign.html ;)

    SvaraRadera
  3. Tänk på att mycket statistik på nätet är rätt gammal! Man gör framsteg inom stora delar av cancerforskningen! Jag vet att det är skitsvårt, men försök fokusera på det positiva så gott du kan (vilket du redan gör).

    Stora kramar

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!