2012-12-18

Tillbaka!

Det tog några dagar på låg nivå men nu är jag tillbaks igen. Känner mig mycket bättre då jag liksom har landat i all ny information.

Jag har till och med fått ny energi och är förväntansfull inför julen. Ser så fram emot att barnen ska ha jullov i några veckor, att slippa passa tider.

Skollov ger frihet, även för oss föräldrar.
Gårdagen spenderades i stan med några vänner. Tillsammans fyllde vi en Volvo V70 med shopping även om jag låg i lä. Det var väldigt spritt och vi besökte blandade butiker som H&M, Jula och IKEA.

På IKEA satte mina fantasier och drömmar igång på riktigt, det är ju meningen att jag ska få ett helt hus att inreda nästa år. Vilken dröm det är, längtar mer och mer tills dess.

På nämnda varuhus var det rea på julsaker och jag går igång något enormt på halva-priset-skyltar och så fort något kostar under 5 kronor beter jag mig som att det vore gratis. Nej, inte bara som att det är gratis utan snarare som att jag MÅSTE ha det. Jag kom bland annat hem med en hel hög julkappsetiketter och inslagningspapper som kostade 2 kr/st. Jahapp.

Och nu räknar jag barnens julklappar och blir plötsligt osäker. Det är ojämnt mellan de två stora, de två som bryr sig och räknar. Måste fixa det, typ nu.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Skönt att du är på topp igen.
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Nu var det bara att ge dygnet fler timmar kvar, men snart har jag löst det. :)

      Kram

      Radera
  2. Skönt att höra att du mår bättre. Tråkiga besked tar tid att smälta. Det är väl helt enkelt en chockfas man hamnar i. Allt snurrar samtidigt som det blir en känsla av att vara avstängd.
    När en vän berättade om sin cancer var jag vissa dagar riktigt jävla arg. Ville slå sönder saker och tålde inget "vardagsgnäll".

    Nu till ett trevligare ämne - jag har också tendensen att agera hamsterlikt vid sådana reor. Känner mig blåst på konfekten om jag bara går förbi. Att jag sen har skåpen fulla är en annan historia ;) Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tror jag varit mest dämpad i min förtvivlan, lite bedövad nästan. Nu är det nya tag som gäller, tankens helande kraft osv... :)

      Tror jag fungerar likadant som vid min tidsoptimering när det kommer till shoppande, det gäller att passa på liksom. Då blir det lätt så att jag passar på med de mest konstiga saker jag inbillar mig att jag bara måste ha eller tycker att de platsar i "kan vara bra att ha"-förrådet. :)

      Kram

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!