2013-01-04

Det här med naglar!

Oavsett hur du känner inför din kropp, om du har fetångest, smalångest eller känner dig allmänt missnöjd så finns det några saker som kan förhöja vardagen. Då menar jag glädjen över ytliga ting som man kan få av nya skor eller en ny väska. Tatueringar, hårfärg och frisyrer. Sådant man kan roa sig med oavsett kroppskänsla och tjocklek. 
Nyanserna Rapture och Smolder med Watch It Glitter, samtliga från ORLY.
Att fixa naglarna är en av dessa möjligheter till vardagsglädje, troligen det enklaste och ger snabbast effekt. En annan fördel med naglar är att det är något jag själv ser hela tiden, till skillnad från sminkning eller en kul frisyr.

Jag är inget manikyrproffs och har aldrig gjort egna förlängningar eller detaljerade och konstnärliga målningar men det behövs heller inte. Det räcker med ett lager av den färg jag känner för vid det tillfället.

På bilden ovan syns ett överlack som gör mig riktigt glad. Bronsfärgat glitter som ger en skönt stark effekt beroende på vilket lack du väljer att ha under, om du nu vill ha något under. 

Lackade naglar kan vara kvinnligt, sexigt, rockigt, ilsket, färgglatt eller barnsligt. Det är bara att välja och nagellack är en av de små glädjeämnen i livet som jag uppskattar.
- vs -

5 kommentarer:

  1. Precis så som jag också känner! Jag fixar sällan håret och sminkar mej nästan aldrig längre, men det spelar ingen roll så länge jag har nån fin färg på mina naglar. Då känner jag mej i ordninggjord ändå :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur, håret i en tofs och smink vid enstaka tillfällen men fina naglar som gör hela skillnaden!

      :)

      Radera
  2. jo men precis, jag älskar också glada naglar :)
    "får" ju inte ha det i jobbet så nu är det kul igen när man är hemma! :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Så hade jag det också och då blir den lediga tiden så mycket roligare. :)

      SV: Det är han som är den nuvarande programledaren i Mitt i naturen, med hästsvans, glatt humör och grejer... ;)

      Radera
    2. Tittar sällan på mitt i naturen... Eller på SvT överhuvudtaget... Blir Discovery och animal planet som får stå för natur och vetenskap... :-)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!