2013-01-16

En sådan där dag.

Då verkar det vara dags för en dipp igen. Mår inte alls bra, är trött på det där viset som tar över, att det flimrar för ögonen och tankarna snurrar. Ledsen, nedstämd och lättirriterad. Kanske var det gårdagens dagboksläsande som startade nedgången, jag vet inte.
Himlen är vackert blå, träden vitklädda men mitt inre är mörkt.
Men nu är det som det är och jag vet ju att jag lider av ångest och depression. Det har jag faktiskt läkarintyg på så det är inget hittepå.

Självklart tvivlar jag på att någon tror mig. Ytterligare ett bevis på mitt självförakt och dåliga självförtroende. Tröttsamt.

Hoppas få till lite liggläge under dagen så att jag lyckas hindra dalgången från att nå botten, det orkar jag inte.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Jag tror på dig. Lider själv av ångest.
    & det är ingenting som man botar på en kafferast, allt får ta sin lilla tid.
    Ta hand om dig & hoppas du mår bättre snart!

    Fin bild.

    SvaraRadera
  2. Det kan mycket väl varit läsandet som gjorde att känslorna kom fram igen ju! :( Hoppas du mår bättre snart.. Kram!

    SvaraRadera
  3. Jag tror också på dig. Lider även jag av samma sak.
    Jag går också igenom den där känslan av skammen man känner, den äter upp mycket inombords. Hela "Jag kanske bara fått för mig att jag mår dåligt"-visan är ständigt återkommande för mig. Men jag, liksom du, har ju intyg på att jag inte är frisk. Kämpa på, så kan vi kämpa tillsammans.

    SvaraRadera
  4. Usch då. Lider med dig! Fina fina du, kom ihåg och ta till dig av den kärlek du får av dina nära och kära och som du faktiskt förtjänar!
    Du är en fin människa och jag hoppas att morgondagen blir en bättre dag för dig <3
    Massa kramar, Anneli

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!