2013-01-20

Hugahuga

Mellan vaknade inatt och kräktes som en galning. En av mina värsta farhågor besannades, så vidrigt. Trots att det var han som var sjuk och hade det jobbigt fick jag frossa direkt. Är ändå stolt över att jag som emetofob klarade av natten, att jag faktiskt somnade till slut.

Nu är det ju så att maken tog hand om det allra värsta, och Mellan, och det är jag honom evigt tacksam för. Idag är det jag som tvättar, leker med Klorin och låtsas som ingenting. Mellan verkar ha återhämtat sig efter nattens sessioner och ligger i soffan och vilar. Han är dålig på att vara sjuk, vare sig det är magsjuka eller en vanlig förkylning. Han gråter, skriker och blir som förbytt. När en kille är riktigt...

Håller tummarna för att ingen av oss andra blir smittade. Det är lite svårt att hålla Liten borta från sin storebror, hon vill så gärna vara nära honom. Mellan är arg på mig som inte låter honom krama Liten, trots förklaring om smitta. 

Härlig kärlek men idag får den ha distans.

Det blir en fortsatt hemmastädning idag, om än på en annan nivå än jag tänkt. Jag hade tänkt testa att göra ren mattor i snön men det får vänta tills imorgon.

Hoppas ni får en fin söndag, var ni än är!
- vs -  




1 kommentar:

  1. Hu. Krya på! Och hoppas att ni andra klarar er.
    ...för en timme sen vaknade L jätteledsen med feberkramp. Har aldrig sett det förut, otäckt :-( Men nu sover hon lite lugnare efter Alvedon och mammafamn...
    Den lilla verkar förkyld. Byter upp till tio bajsblöjor om dagen sen i början på veckan. Snörvlandet började ikväll.
    Ser fram emot en härlig måndag...eller inte...
    Kram.

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!