2013-01-22

Imorgon smäller det...



Huset - THE House - OUR House (Dr House?) kommer imorgon. Otroligt.
Det var en onsdag, en iskall januarimorgon som vårt hus levererades. Drömmen besannades. Tjoho!

I övrigt så har jag skrivit min första lapp till skolan, där snackar vi vuxenpoäng på den traditionella skalan. Jag använde alltså penna och papper, inget sms, och kände mig som en riktig förälder.

Lappen berättade att Stor stukat foten och därför inte ska vara med på dagens gymnastiklektion. Jag daterade duktigt och lämnade även mitt mobilnummer. Ingen lapp att återvända här inte.

Förresten så heter det väl idrott och inte gymnastik. 

Det är ju inte så att dagens tweenies slänger sin Busnel-bag över axeln och går till jumpan? Inte har de väl så mycket gymnastik heller, inga hoppsasteg (?!) eller kullerbyttor.
Min Busnel-väska hette Bryssel och var ingen Busnel alls men den var fin ändå.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Åh! Vad spännande! Hoppas att allt går bra och att huset kommer att vara och bli så fint som ni har tänkt och vill ha det :)
    Stort lycka till! Det blir kul att följa er sedan med att inreda och flytta in :)

    Kram, Anneli

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack!

      Är sjukt förväntansfull mer många idéer och drömmar.

      Kram :)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!