2013-01-24

Inredningsdrömmar!

Då var det äntligen dags att tillåta mig själv att börja drömma om inredning på riktigt. Huset står ju där även om det inte är färdigt än på länge. Bara det faktum att det existerar, att jag kan se och röra vid det, vi har ju till och med betalat för det. 

Nästa steg som gör att det blir vårt på riktigt riktigt är när vi får nycklarna och det borde hända i mars månad. Ibland gillar jag att tiden går fort, det här är ett sådant tillfälle.

Mina drömmar ska, i sann Vitt eller Svart-anda, skrivas ner på långa listor, organiseras och struktureras. Det kommer ta tid och jag kommer ha en hel del beslutsångest men det är ett lyxproblem jag står ut med.

Vi måste prioritera en hel del och det är bottenvåningen som gäller till en början. Samtliga ytskikt (spackel, väggfärg, golv, lister, foder osv) ska planeras allra först. Kök, badrum och tvättstuga är i det närmaste är färdiga men det behövs detaljer till de rummen så de ligger ändå högt. Här kommer lista nummer 1:

1. Kök 
2. Badrum
3. Hall
4. Barnens rum (som de får fortsätta dela tills övervåningen är klar)
5. Tvättstuga
6. Sovrum
7. Vardagsrum

Vi kommer vitmåla väggarna på hela nedervåningen och golvet i hela huset kommer vara mörkbrunt. Köksluckor och vitvaror är vita, enkla val för att hålla nere kostnaderna. Allt det vita måste dämpas av möbler, textilier och andra detaljer som är mörka och robusta. Dags att börja nätfönstershoppa.
- vs -




4 kommentarer:

  1. Dessa listor alltså.. Jag är precis likadan! ;) Men vad härligt att äntligen kunna drömma om inredningen! Det gör jag också just nu, fast eftersom det bara är en hyresrätt så finns det ju begränsningar tyvärr..

    I din mage också..? Har jag missat nåt, ska ni ha en till? :D Kram, Ingrid

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag har levt i hyresrätt hela mitt vuxna liv så äntligen får jag riva eller sätta upp väggar om jag vill. Frihet! :D

      Haha, inga fler småskruttar är på väg här. Menar bara att jag påminns om hur det känns och lever mg in i det. :D

      Kram

      Radera
  2. Ja det kan jag förstå att det känns skönt! :D Haha okej, jag var tvungen att fråga ;) Kram!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!