2013-01-22

Ta bort silvertejp - Vileda Städpanel!

En av Mellans absoluta favoritleksaker, om man nu kan kalla det leksak, är tejp av alla slag. Det klistras upp vägar, gupp, busshållsplatser och parkeringsplatser. I barnens rum har det suttit silvertejp på golvet alldeles för länge och när jag började ta bort den så fastande en hel del klisterrester kvar.

Idag var det dags att börja göra något åt det, vi ska ju flytta och jag kan inte blunda för det längre (även om jag gjort det både bra och länge).
Efter att ha Googlat runt lite så verkar det som att matolja, aceton, bensin är grejen när det gäller att få bort det på enklast sätt. Då jag inte är helt sugen på att använda varken aceton eller bensin så testade jag matolja.

Jag hällde ett tunt lager olja på tejpresterna och lät det lösa upp klistret ett tag, sedan skrubbade jag med Vileda Extra Power. --->

Det fungerade över förväntan, visst fick jag ta i extra på en del ställen men limmet är borta och det var mitt mål.

Däremot är golvet missfärgat där silvertejpen suttit och det får bli nästa projekt. Om jag ids, det var ju brännmärken efter cigaretter på köksgolvet när vi flyttade in så om vi lämnar några fläckar på sovrumsgolvet är det inte hela världen. 
En annan städpryl jag fått testa genom Vileda Städpanel är 1-2 Spray Mini som syns på bilden ovan.

Jag är en av dem som inte gillar att blöta ner händerna om jag inte måste så den här har varit perfekt när jag ska torka av borden här hemma. Barnen tycker att den är rolig och har med jämna mellanrum dragit runt i lägenheten och tvättat speglar, bord och skåpluckor. Allt möjligt som har en plan yta.

Jag föredrar att använda naturliga rengöringsmedel och har fyllt vår Spray Mini med en blandning av såpa och vatten. Då dynan består av mikrofiber så räcker det med vatten men jag gillar när städningen lämnar en väldoft.

Dynan är tvättbar, det går att vinkla handtaget och den är flexibel. De flesta produkter som främjar barnens städintresse uppskattas!

Viledas produkter hittar du i de flesta dagligvarubutiker och i utvalda nätbutiker.
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!