2013-01-02

Tävla om Mitt i naturen - 1000 frågor för hela familjen!

I årets första tävling har ni chansen att vinna den interaktiva frågesportsboken
från bokförlaget Max Ström.
Lär känna mer om djur och natur med Mitt i naturens familjequiz! Boken är fullmatad med 1000 både roliga och informativa frågor, lättare och kluriga frågor om vartannat. Frågorna har fyra svarsalternativ och behandlar djur, växter och natur från Sverige och resten av världen och passar alla från 8 år och uppåt.

Boken har runt 250 färgsprakande bilder, 10 temauppslag om specifika naturtyper som regnskog, hav, öken och fjäll. Du kan välja om du vill svara på slumpvis valda frågor från hela boken eller hellre vill välja frågor i egen ordning.

Utmana dig själv och testa dina kunskaper om djur och natur eller spela i lag tillsammans hela familjen!

1:a pris Boken Mitt i naturen av Jan Pedersen, värde 195 kr.
__________________________________________


För att vara med ska du svara på följande fråga:

Vad heter programledaren som skrivit bokens förord?

Skriv svaret som en kommentar, svaren syns först efter avslutad tävling. 
__________________________________________

Extrachanser
(Varje moment ger en extrachans)

- Tipsa om tävlingen i din blogg eller Facebooksida.
(Bifoga direktlänken i kommentaren)

- Följ mig på bloglovin' eller gilla inlägget.
(Skriv vilket nummer du fick)

__________________________________________

Du kan tävla fram till och med midnatt den 12/1-13.
Lycka till!



Tävlingsregler
- För att tävlingsbidraget ska vara giltigt måste frågan besvaras.
- Om du väljer att inte lämna din blogg- eller mailadress måste du hålla koll när vinnaren presenteras då jag inte har någon möjlighet att kontakta dig.
- Endast ett bidrag per person och IP-adress/hushåll.
- Eventuell vinstskatt bekostas av vinnaren.

- Vinster skickas endast inom Sverige.
- Om det inte går att kommentera kan du skicka svaret till vittellersvart@gmail.com. OBS! Mailbidragen publiceras som kommentarer efterhand.


 - vs -

64 kommentarer:

  1. Svar: Martin Emtenäs

    Följer dig på Bloglovin sen förut och gillade inlägget som nr 1

    Länkat här

    http://annasbloggtavlingar.wordpress.com/2013/01/02/mitt-i-naturen-121/

    blogg@annakarlsson.se


    SvaraRadera
  2. Hej, jag är med! ^^

    Svar: Martin Emtenäs

    Har tipsat i min blogg; http://vintersaga.blogg.se/2013/january/tavling-i-mitt-i-naturen.html

    Följer dig på bloglovin, gillade inlägget som nr 1.

    Ida, vintersaga4@gmail.com

    SvaraRadera
  3. Jag är med och tävlar! :)

    Svaret är: Martin Emtenäs

    Följer dig på bloglovin redan, gillar inlägget som nr 3..

    emely_tuvang@hotmail.com

    SvaraRadera
  4. Martin Emtenäs heter den snygga programledaren!
    Min son älskar naturen och är så otroligt vetgirig, detta hade varit en perfekt present till honom!

    har delat här: http://lis1etavlar.blogspot.se
    dessvärre hittar jag inte var man kan gilla ditt inlägg, så det fick jag hoppa över...
    har delat på facebook oxå! =)

    lis1etavlar@gmail.com är min adress.

    SvaraRadera
  5. Det är den härliga Martin Emtenäs
    lolinondoda@spray.se

    SvaraRadera
  6. Hej.
    Jag är med. Martin Emtenäs är svaret.

    Jag blev nummer 5 att gilla inlägget.

    mvh jessamy_@hotmail.com

    SvaraRadera









  7. Jan Pedersen


    delar min blogg
    http://flinkan69.bloggplatsen.se/

    annica@flinkens.com

    SvaraRadera
  8. Martin Emtenäs

    Har delat på min fb sida: https://www.facebook.com/GamePat

    MIna uppgifter:
    Patrick Remes
    Vagnmakarebyn 4 B
    21840 Bunkeflostrand
    email: RemesPatrick@live.se

    SvaraRadera
  9. Svar: Jan Pedersen
    + Följer dej via bloglovin + Gillat inlägget som nummer 6

    e.backeby@gmail.com

    SvaraRadera
  10. Förordet skrevs av Martin Emtenäs

    SvaraRadera
  11. Martin Emtenäs har skrivit förordet!
    Hoppas på vinst då denna bok skulle vara lärorik för mina barn!


    gackowskaagnieszka@gmail.com

    SvaraRadera
  12. Hej mitt svar är jan pedersen.
    Jag skulle gärna vilja vinna denna bok då jag tycker det är roligt med frågor. Och jag gillar också djur ochnatur så det skulle vara nåt kul att spela med vänner och familj.
    Tack för en rolig tävling!
    f.schon@live.se

    SvaraRadera
  13. 1. Martin Emtenäs

    Sitter precis och planerar en spelkväll med släkten så den här spelboken vore perfekt.


    Annica L
    annicamarie79@hotmail.com

    SvaraRadera
  14. Martin Emtenäs har skrivit förordet till boken/spelet.

    Jag är redan följare, och blev gillare nummer sju av ditt inlägg på Bloglovin'

    Vilken kul grej - Jag som är enormt naturintresserad <3

    Elisabeth McCann
    psychedelic6@gmail.com

    SvaraRadera
  15. Martin Emtenäs


    bloodsband@live.se

    SvaraRadera
  16. Jag vill vinna boken.

    therese.engstrom@telia.com

    SvaraRadera
  17. Oops glömde ju svara på frågan.. Han heter Martin Emtenäs.

    therese.engstrom@telia.com

    SvaraRadera
  18. saga (sagapahlsson@live.se)2013-01-03 20:31

    Det är Martin Emtenäs!
    Följer dig redan på bloglovin och blev nr 8 att gilla inlägget :)
    Tipsar även på min blogg: http://emiliasmor.blogg.se/2013/january/tavlingar.html

    SvaraRadera
  19. 1. Förordet är skrivet av programledaren Martin Emtenäs.

    2. Länkar: http://nilssonpettersson.blogg.se/tavlar/2013/january/vittellersvart.html#comment

    3. Gillar som nr 9

    Kram Annika
    familjenpettersson@hotmail.se

    SvaraRadera
  20. Martin Emtenäs har skrivit förordet.
    Jag har tipsat på min blogg:
    http://lottaochlivet.blogspot.se/2013/01/tavling.html

    SvaraRadera
  21. Svar: Martin Emtenäs

    Mikael Gustafsson
    gustafsson_gurra@hotmail.com

    God fortsättning!

    SvaraRadera
  22. Svar: Martin Emtenäs

    Följer dig redan så gillade inlägget som nr 10.

    liindaa.n@hotmail.com

    SvaraRadera
  23. Hejsan!
    Jag är gärna med
    1. Martin Emtenäs har skrivit förordet
    2. Följer på Blogovin som nr 319 (tror jag att det är)

    sol.rosan[at]hotmail.com

    SvaraRadera
  24. Svar: Martin Emtenäs.

    Gillade inlägget på bloglovin, då jag redan följer dig sedan förut, blev #11

    SvaraRadera
  25. Programledaren heter Martin Emtenäs som har skrivit förordet

    SvaraRadera
  26. Tjenixen.

    God fortsättning på det nya året :)

    Rätt svar på tävlingsfrågan är: Martin Emtenäs.

    Vänliga hälsningar: "Mickan"

    mickan_666@hotmail.com

    SvaraRadera
  27. jag är med. svaret är: Martin Emtenäs.

    har länkat i bloggen här: http://tavlingstipsarna.blogg.se/2013/january/fragesportsbok.html#comment

    mail: litenmentuff@live.com

    SvaraRadera
  28. Martin Emtenäs

    vh
    Monika gustavsson
    utsikten79@telia.com

    SvaraRadera
  29. Jag är med!

    - Rätt svar är: Jan Pedersen
    - Har delat här: https://www.facebook.com/sara.kramer.334/posts/394813613941384
    - Följer dig redan på BL, men gillade inlägget och blev gillare nummer 12.

    Mail: sara_kramer@live.com

    SvaraRadera
  30. Det är Martin Emtenäs som skrivit detta.
    Hoppas på vinst då jag är världens sucker för frågesporter!

    xsavetheworld@hotmail.com

    SvaraRadera
  31. Jag är med :) Det är Martin Emtenäs som skrivit förordet i boken.
    Trevlig Helg! Kram Carina/Hjo
    kattarsel@live.se

    SvaraRadera
  32. 1. Är gärna med och tävlar, svaret är Martin Emtenäs
    2. Följer dig redan via bloglovin, gillade inlägget som nr 13
    liselotte.202andersson@telia.com

    SvaraRadera
  33. Svar: Martin Emtenäs

    Länk: http://mammamuh.blogg.se/tavla/2013/january/mitt-i-naturen-1000-fragor-for-hela-familjen.html
    Gillar inlägget på BL som # 14

    tavlingar(at)officefixarna.com

    SvaraRadera
  34. Martin Emtenäs
    --
    Annika Svanström

    SvaraRadera
  35. Svar: Martin Emternäs

    Greta Söderman

    SvaraRadera
  36. Svar: Martin Emtenäs

    Ewa Målhammar

    SvaraRadera
  37. Svar: Martin Emtenäs

    Conny Davidsson

    SvaraRadera
  38. Svar: Martin Emtenäs

    Eva Albin

    SvaraRadera
  39. Han som skrivit förordet heter Martin Emtenäs och jag gillar ditt inlägg som nr 16.

    mvh
    Emma
    emma.widman@hotmail.com

    SvaraRadera
  40. Programledaren heter Martin Emtenäs. (vem är det?)

    Gillar inlägget som nr 17 på bloglovin´.

    SvaraRadera
  41. Maria Danielsson2013-01-05 19:45

    1) Programledaren som skrivit förordet heter Martin Emtenäs!
    Vore så kul att vinna denna bok för att avgöra om en naturintresserad norrlänning (jag) eller en naturintresserad dalmas (min man)kan mest om djur och natur! Själv tycker jag det lät bra att frågeredaktionen hade samarbetat med det populära teveprogrammets redaktion i Umeå! :)

    m_danielsson33@hotmail.com

    SvaraRadera
  42. Eva Hjalmarsson2013-01-06 09:01

    Martin Emtenäs

    eva.hj@home.se

    SvaraRadera
  43. Martin Emtenäs heter han.

    Susanne
    gotland(at)speedmail.se

    SvaraRadera
  44. Jag är gärna med!
    Svar: Martin Emtenäs
    Är följare på BL och har gillat inlägget, vi är 17 som gillar.
    Har länkat.
    http://care69.blogspot.se/2013/01/12-jan-vinn-mitt-i-naturen-1000-fragor.html

    care69(at)live.se

    SvaraRadera
  45. Martin Emtenäs
    MVH Åsa
    asa.olander76@gmail.com

    SvaraRadera
  46. Jag är gärna med och tävlar! Här hemma älskar vi frågesport!
    Svaret på din fråga är: Martin Emtenäs.

    deborapersson@gmail.com

    SvaraRadera
  47. Vilken supertävling!! Är gärna med och deltar med 3 lotter.

    1. Programledaren heter Martin Emtenäs

    2. Har tipsat om tävlingen här:
    http://www.detsannalivet.se/tavlingar/jag-ar-med-och-tavlar/

    3. Är redan följare av din blogg men gillar inlägget som nr 18

    SvaraRadera
  48. Svar: Martin Emtenäs
    Följer dig på bloglovin :)
    Delat på Facebook http://www.facebook.com/fnysis

    Lycka till med husbygget :))

    SvaraRadera
  49. Programledaren heter Martin Emtenäs! :)

    Har tipsat om tävlingen på bloggen: http://tavlingsbloggen.soclog.com/p/2013/1/?link=1357751573

    jennysen81@hotmail.com

    SvaraRadera
  50. Jag är gärna med och tävlar och programledaren som skrivit bokens förord heter Martin Emtenäs.

    Följer dig på bloglovin sedan tidigare och gillar inlägget som nr 19.

    Länkat: http://mammasvardag.blogg.se/tavlingar/2013/january/tavlar-om-en-fragesportsbok.html#comment

    Kram Sanna
    mammasvardag@hotmail.com

    SvaraRadera
  51. Svaret på frågan är: Jan Pedersen

    Gunnar Mård grmd@hotmail.se
    Vallbygatan 7
    753 24 Uppsala Tel:0765-884466

    SvaraRadera
  52. Jag är gärna med och tar en lott då jag inte har fb! Rätt svar är: Martin Emtenäs

    Hoppas på tur! Ha ett fortsatt gott nytt år!

    Vänligen

    Mattias, malle48@hotmail.com

    SvaraRadera
  53. HeJ!

    Svar: Martin Emtenäs

    För en extrachans så har jag tipsat på FB: https://www.facebook.com/annika.nilsson.357

    Annika Nilsson
    aneritrea@hotmail.com

    SvaraRadera
  54. Svar: Jan Pedersen

    Mvh ELeonor

    eleonor.hallbus@telia.com

    SvaraRadera
  55. Vilken rolig tävling :)
    Svar: Martin Emtenäs
    Tipsar/Länkar till tävlingen på fb Pernilla Wamsjö
    Blev nr 20 att gilla på bloglovin

    SvaraRadera
  56. Jag är gärna med och tävlar :)

    Svar: Martin Emtenäs.

    Har tipsat i min blogg: http://kiwigiirl.blogg.se/2013/january/tavling-mitt-i-naturen-bok.html

    SvaraRadera
  57. Svaret är Martin Emtenäs.

    erkki9000@hotmail.com

    SvaraRadera
  58. Svar: Martin Emtenäs

    astrid björk

    SvaraRadera
  59. Svar: Martin Emtenäs

    Mvh
    Kamilla Fredriksson

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!