2013-02-28

Åtta saker du inte visste om mig...

Jag har fått min allra första utmaning och den kom från Beatrice! Det går ut på att skriva åtta saker du inte visste om mig, here goes...

- Jag har aldrig åkt slalom. Det vore kanske inte så konstigt men när jag valt att bosätta mig i fjällen med drygt 50 meter från närmsta skidbacke är det en del som undrar. Nästa säsong ska jag börja, eller nästa...

- När jag skrattar riktigt mycket, alltså gapskrattar eller asgarvar så gråter jag. Det är ett riktigt gråt i kombination med skratt. Kan se lite annorlunda ut.

- När jag gick i gymnasiet var jag elevrådsordförande. För att undkomma lektioner, få bossa över andra och troligen för uppmärksamheten.

- Mitt allra första (sommar)jobb var som receptionist på en camping i Dalarna. Jag var 13 år och med min första lön försökte jag att handla på Systembolaget. Jag kan omöjligtvis ha varit den skarpaste kniven i lådan men mina vänner tyckte att jag var ganska cool och det var väl viktigast...

- När jag flyttade hemifrån köpte jag ett marsvin nästan direkt. Detta för att jag var tvungen att lämna bort det marsvin jag hade som barn när mamma blev allergisk. Sedan köpte jag ett marsvin till och en dvärgkanin. Marsvinen hamnade senare på Skansen och Kaninen (han hette så) dog och efterlämnade en stor tomhet. Jag älskade den där kaninen.

- Jag har fyra tatueringar.

- Jag har svårt för att dölja vad jag tycker och tänker, jag har ett ganska stort minspel som kommer fram även när jag är ensam eller pratar i telefon. Jag kan himla med ögonen åt främlingar och gapar stor när jag blir minsta lillla förvånad.

- Jag har sex hål i öronen. Fem av dem tog jag själv med det örhänge det första hålet togs med, i Köpenhamn för 25 år sedan.

Nu skickar jag vidare utmaningen till fyra andra bloggar.





Häng med om ni har lust!
- vs -

10 kommentarer:

  1. Kul att läsa :)
    Roligast måste ju ha varit att försöka handla på systemet när du var 13 år! :D

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, ja vad tänkte jag där? När de nekade hade jag såklart ett bra svar:

      _ Eh, jaha men vad bra. Vi gör en undersökning för att kontrollera att ni inte säljer till minderåriga och det klarade ni här...

      Jag såg säkert ut som en ung 20-åring. Not.

      Radera
  2. Kul läsning! Kan säga att du inte är ensam om att ha ett väldigt talande minspel... ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det kan vara väldigt avslöjande... :D

      Gör gärna en egen lista!

      Radera
  3. Vad roligt att läsa lite om dej som man inte visste! Jag har inget pokerface heller direkt ;)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Just det, pokerface heter det. :)

      Radera
  4. http://wihlborgskan.blogspot.se/2013/03/atta-saker-du-inte-visste-om-mig.html

    tack! :) kram!!

    SvaraRadera
  5. Nemen oj!
    Haha.. Får se om jag hinner lite senare;)

    Kram Suzette

    SvaraRadera
    Svar
    1. Om du har tid så... :)

      Kram

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!