2013-02-24

Böcker är livet!

Jag blir så glad för nu är Liten äntligen mogen för att vilja läsa böcker. Hittills har det varit pekböcker som gällt men numer kan hon hämta en Max-bok och tydligt tala om att vi ska läsa den tillsammans. 

Det är så mysigt för hon vill ligga på min arm när jag läser.
Det här blir mitt tredje barn som får glädje av böckerna om Max (av Barbro Lindgren och Eva Eriksson). Vi har samtliga böcker i serien och de har varit favoriter både för barnen och oss föräldrar. Så enkla, viktiga och fina. Rekommenderas varmt!

Nu längtar jag tills vi kan börja natta Liten med bokläsning. Det känns som att det inte är särskilt lång tid kvar. 

Den senaste tiden har Stor börjat läsa böcker på riktigt. Hon berättar om dem för mig med inlevelse, älskar spänningen och hon har fått uppleva den där härliga känslan jag länge önskat henne. Den där när man inte vill sluta läsa, bara en sida till, och en till...  

Jag hoppas av hela mitt hjärta att alla tre kommer bli bokslukare i sinom tid.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Jag tycker det är en så otroligt fin och mysig stund när man läser böcker :)

    SvaraRadera
  2. Åh, det är ju så himla mysigt med läsning och Saga älskar verkligen att läsa böcker, och jag hoppas det håller i sig. Är en fin och mysig stund :-)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!