2013-02-05

Det börjar bli läge att handla...

Tiden går fort och det är snart dags att börja arbeta i huset. Väggarna på undervåningen är råa och måste spacklas, slipas, målas och målas igen. Som vanligt skriver jag en lista på det vi behöver skaffa:

- Väggfärg
- Golvlim
- Väggspackel
- Hörnskyddslister, Avslutningslister

Det är en önskan, om inte ett krav, att materialen vi ska använda är miljömärkta och godkända av Astma- och Allergiförbundet.

Hittade en sida som listar giftfria byggmaterial BASTA vilket ju kommer underlätta sökandet och en annan lista över produkter som är godkända av Astma- och Allergiförbundet

Jag är väldigt förtjust i rena, raka hörn. Inga ditspikade målade lister, foder eller trösklar i mitt hus, nu när vi faktiskt får, kan och ska bestämma själva.

Därför är jag på jakt efter hörnskyddslister och en renoveringskunning vän säger att pappersvarianten troligen är den bästa. Därför är det dags att börja söka efter smarta råd, tips och jämföra så mycket som det bara går. 
Två rullar blir en fondvägg i Mellans rum, han valde den blå som syns inklippt högst upp och en rulle i den rosa får Liten i sitt lilla rum. Så himla fina!
Som en härlig överraskning fick jag precis veta att vi vunnit tre rullar tapet med Gunilla Axéns klassiska design MOLN från Färg & Form

Mellan har velat ha det i sitt rum sedan vi såg den för några månader sedan. Han drömmer ju om sitt rum, längtar lika mycket som jag tror jag och att han nu ska få den tapet han önskar sig känns som en dubbelvinst.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Grattis till vinsten! Älskar molnen :-)
    Har en treåring här som längtar efter sitt rum också....klurar på moln nånstans men vi får se... Hittade en ruskig tapet i rött och rosa med regnbågar. DEN ville ungen ha! Aldrig! ;-)
    Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Oooh, regnbågar minsann! :)

      Är superglad, Moln är diskret på något vis. Det händer mycket samtidigt som det inte stör ögonen om du fattar. Är verkligen jätteglad. Ser fram emot att få upp den i de kommande rummen.

      Kram :)

      Radera
  2. Grattis så fin tapet kram Diana

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!