2013-02-19

IDUN Minerals Concealer & Palette - testat!

Jag har testat Ögonskugga PaletteConcealer Brush och Concealer från IDUN Minerals, här följer min utvärdering.

IDUN Minerals är en svensk serie mineralprodukter som både skyddar och vårdar huden. Basprodukterna passar samtliga hudtyper och består till 100% av högrenade mineraler vilket innebär att de är fria från skadliga ämnen.
Det är första gången jag provar en concealer i puderform och jag, som var lite skeptisk till en början, blev positivt överraskad. Tillsammans med concealerborsten av taklon får jag ett mycket fint resultat. 

Det är enkelt att applicera, blir jämnt och täcker väl det jag vill dölja. Det faktum att jag verkligen känner att huden andas imponerar stort.

Den concealer i krämform jag tidigare använde krävde mer teknik för att bli helt jämnt och gjorde att jag oftast lät bli att använda det. Hellre ojämn hy av naturliga skäl än ett för tjockt lager täckande kräm. 

Concealerns förpackning är hygienisk, lättdoserad och fin att ha framme.

Penseln plockar upp precis rätt mängd mineralpuder på borsten och minimerar risken att få ett för tjockt lager. Jag gillar att IDUNs borstar levereras med en skyddande förpackning som man förvarar penslarna i.


Ögonskugga Palette innehåller fyra väl avvägda nyanser som matchar varandra både färgmässigt och ton. Den fina förpackningen har en stor spegel.

Jag använder även concealern som primer under ögonskuggan och upplever att skuggorna sitter extra bra. Färgerna i Styvmorsviol går i lila/rosa, passar fint både som vardags- respektive festmakeup och jag trivs i dem.

Den obehagliga känslan av tilltäppta porer jag upplevt med annan make up är obefintlig. Det tillsammans med sitt naturliga innehåll, det utmärkta resultatet och det faktum att produkterna även vårdar huden gör att jag rekommenderar dem varmt.

Du hittar IDUN Minerals på apoteken i hela landet.
IDUN Minerals täpper inte till porer, utan låter huden andas. Den milda formulan har en helande och lugnande effekt på huden, samt innehåller ett naturligt solskydd som hjälper till att förhindra hudens åldrande. Produkterna bromsar uppkomsten av nya fina linjer och är verksamma mot pigmentfläckar och andra synliga ålderstecken i huden.

Den kompakta mineralformulan är högpigmenterad och dryg. Endast en liten mängd behövs för att få en fin och jämn finish på huden. Mineralerna döljer fläckar, ytliga blodkärl, fina linjer och ojämnheter samt ger huden en vacker lyster. IDUN Minerals garanterar finaste kvalitet till ett bra pris.
- vs -

2 kommentarer:

  1. Kul att du skriver om IDUN. Jag har funderat på att testa märket men det har inte blivit av, men när det är dags att köpa nytt puder ska jag ta mig en närmre titt på märket.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Det tycker jag absolut att du ska göra, jag är imponerad av dem och kommer helt klart prova fler produkter.

      Värt hur mycket som helst när man känner att huden inte blir sådär instängd. :)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!