2013-03-06

Division?

Häromdagen skulle jag hjälpa Stor med hennes matteläxa. Jag är ingen hejare på varken matematik eller på att förklara på ett pedagogiskt sätt så det gick sådär.

Min lynniga dotter blev naturligtvis sur och gnällig och jag försökte ha tålamod, inte heller min staka sida. Mitt i allt det här så frågar jag henne om de använder sig av liggande stolen i skolan. 

- Va, jamen orka? säger hon surt som bara den. 

En liten stund senare reser hon sig upp, lägger en stol på golvet, pekar på den och säger: 
- Du menar sådär? och skrattar rått.

Att bryta det tjuriga genom att använda sitt fantastiska sinne för humor är en av de saker jag verkligen uppskattar.
- vs -

3 kommentarer:

  1. Hahaha, jag förstår då verkligen att det lättade upp stämningen. Och jag "gruvar" mig själv för den dagen då Saga behöver hjälp med läxor etc. just för att inte jag heller är så bra på att förklara saker och ting på ett lätt sätt. Men man får ta det när det kommer :-)

    SvaraRadera
  2. HAHA! Ja, det är ju en liggande stol :D

    Ja, jag hoppas verkligen att dom tänker på att det inte är så lång tid kvar och låter mig vara hemma. Jag håller tummarna iallafall :)

    KRAM

    SvaraRadera
  3. Hihihi underbaart :-) HUmorn har hon iaf ;-)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!