2013-03-17

Golvat trots golvat...

Veckans förlorade arbetsdagar till trots har resulterat i en del golv. Det lilla rummet och vardagsrummet är färdiglagt och förhoppningen är att mannen lägger det sista i hallen efter jobbet ikväll. Då är det bara köket och det stora sovrummet kvar att lägga. På nedre våningen vill säga.

Än så länge ser det jättefint ut och jag längtar efter att få städa. På riktigt, städa.

Vi har valt ett kraftigt vinylgolv från Armstrong. Det limmas på plats och är, vad min man låtit mig veta, ett något meckigt arbete. Lim är inte värdens smidigaste material och det är mycket som ska klaffa när det används.

Vi har valt att lägga samma golv på hela nedervåningen, förutom tvättstuga och badrum. Det ger en känsla av helhet, att hela huset hänger ihop. Att ha samma golv ger en öppenhet mellan rummen och vi kommer undvika trösklar så långt det går och hoppas på ett inbjudande flow.

I framtiden är planen  att vi ska lägga en heltäckningsmatta i The Master Bedroom men den limmar kommer vi inte limma fast så det blir bra med ett riktigt golv under.
- vs -

11 kommentarer:

  1. Vi har också likadant golv över hela övervåningen(förutom hall, toa och badrum där det är klinkers), visst ser det bättre ut än massa olika tycker jag :)

    SvaraRadera
  2. Åhhh !!! ni får det så himla fint :)
    Jag hoppas vi får fortsätta "följa med" och se hur hela hemmet växer fram !!
    KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. SJälvklart! Det är extra roligt med "stöd". :)

      Kram

      Radera
  3. Så FINT! Gillar mörka golv. Då kan man satsa på ljust i resten av rummet :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Exakt, det är så vi tänker, ljusa väggar och så får textilier vara färgklickarna. :)

      Radera
  4. SJUKT snyggt!!! När vi renoverade köpte vi Shipsdeck golv från Pergo. Mörkt i hela lägenheten och så vita väggar. APSNYGGT"!

    Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jepp, det känns helt rätt! :)

      Kram

      Radera
  5. Oh så fint, och jag förstår verkligen att du längtar efter att få stääääda. Det hade jag också gjort, för en gångs skull. Haha :-)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Eller hur! Flyttstädningen däremot, den lockar inte riktigt lika mycket... ;)

      Radera
  6. Hej Anna,

    Kika in på din mail =) Kolla skräpposten också om det råkat hamna där!

    Hälsningar Camilla på Coquina

    SvaraRadera
    Svar
    1. Bästa mailet idag, tusen tack :D

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!