2013-03-04

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag har börjat med en förra-veckan-lista som jag hoppas ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Den jättefina komplimang jag fick av en vän. Hon sa att min relation till Stor är ett föredöme för hennes relation till sin dotter.

Blev jag arg/irriterad på:

Jag verkar ha tappat min styrka. Lyfte undan ett par garderober tillsammans med min man och det var så tungt att jag nästan kände att jag inte klarade av det. Det har jag inte varit med om tidigare, jag har alltid varit stark.
Förbannat irriterande, dags att träna armmuskler.
Och resten av kroppen såklart.

Lärde jag mig:

Att det inte är speciellt smart att lämna ett fönster på glänt när det är snöstorm.
Det snöar in. Ordentligt.

Undrade jag: 
Hur länge jag skulle må såhär pirr-i-magen-bra den här vändan. 
(Pessimismen gör sitt intåg).

Önskade jag: 

Att jag kunde uppbåda lite av den karaktär jag hade i somras och sluta äta godis 
v-a-r-j-e dag.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att grundmålningen av väggarna på nedervåningen blir klara så att golvläggandet kommer igång. När golvet är på plats ska fondväggar målas och samtidigt kan jag börja städa undan allt byggdamm. Längtar!
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

7 kommentarer:

  1. Oj, vilken fin komplimang! Förstår verkligen att du blev glad av det!
    Var det i somras du lyckades med godiset? Så länge sedan, redan? Oj, vad tiden flyger. Då har jag följt din blogg i över ett halvår nu! :D Snart ett år!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Visst är det, jag blev riktigt rörd. :)

      Japp, det var i somras men det känns som en evighet sedan. Tiden går fort (även om man har tråkigt...) ;)!

      Radera
  2. Ja, jag hoppas verkligen på att bli sjukskriven imorgon. Men som jag förstått det ska det vara svårt att få en hel-sjukskrivning... Än så länge lever jag på hoppet iallafall :)

    SvaraRadera
  3. En härlig lista och jag erkänner att jag är liiiite avis på er som har en underbar resa framför er i-och.med huset !! Jag vill oxå leva i slipdamm och få längta och drömma tills allt är klart ;)
    Ha en mysig kväll nu vännen !! KRAM

    SvaraRadera
    Svar
    1. Jag är nästan avis på mig själv, haha, har liksom inte vant mig vid tanken att jag har det så himla bra just nu. :)

      Kram!

      Radera
  4. Förlåt,men jag kunde inte låta bli att fnissa lite åt det där med fönstret.. ;) Gjorde samma sak i gamla lägenheten, fast när det spöregnade och stormblåste. Det var ordentligt blött på golvet och under sängen, och i sängen haha.. Kram!

    SvaraRadera
    Svar
    1. Haha, jo det var en mindre sjö på golvet... Inte mitt bästa drag. ;)

      Kram

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!