2013-03-18

Måndagslistan - Förra veckan!

<Varje måndag skriver jag en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att vädret har varit fantastiskt med strålande sol och alldeles lagom många minusgrader, ljuset ger en mycket välkommen livsglädje och energi.

Blev jag arg/irriterad över:

Att veckans kräkfest pågick ända till fredagen.

Lärde jag mig:

Att det är väldigt dumt att vänta med att göra saker till absolut sista stund. Det är inte helt ovanligt att man blir oväntat indisponibel magsjuk och missar viktiga deadlines.

Undrade jag: 

Varför det är så svårt att leva i nuet.

Önskade jag: 

Att jag hade lite mer tålamod, speciellt när det gäller, eh, allt.

Den kommande veckan hoppas jag:

Samma som jag önskade förra veckan; att husarbetet fortgår utan annat än absolut nödvändiga avbrott. 
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

1 kommentar:

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!