2013-03-02

Om det står stilla - packa!

25 m/s på fjället, klass 2-varning i hela området. Alla våra fönster har färgats vita av snö, vinden viner. Snöstorm royale.

I tre dagar framöver är vi upptagna med annat vilket betyder att inget kommer att hända i huset. Ingen mer målning, inget mer alls. Det tynger tyvärr lite, trots att jag så fint bestämt och lovat att inte stressa över framstegens karaktär. 

Min smarta lösning är att jag sätter igång i lägenheten så länge. Jag tänker börja packa idag och jag börjar i källaren. Det finns ett tiotal oanvända förråd i hyreshusets källare så min tanke är att vi ska ha kvar ett (eller två) utrymmen även efter att vi flyttat. Naturligtvis ska jag förankra det hos hyresvärden, säkert nästa vecka... Det finns ju inget förråd i vår villa, än, och om vi kan förvara en del saker här ett tag är det en enorm hjälp.


Så får det bli. Rumstera bland de lådor som är kvar sedan vattenläckan, dra fram de kartonger som ska packas upp i huset. Bara det att vi fortfarande har oöppnade lådor i källaren visar hur provisoriskt boendet har varit i den här lägenheten. Längtar så tills vi får bo på riktigt.

Tjuvstartade med att fylla en liten kartong med barnens ömtåliga prydnadssaker. Kanske, om jag fick bestämma, så skulle den kartongen få bo i källaren.
Stygga mamman gillar inte funktionsbefriade prydnadssaker...
Imorgon är den sista dagen att vara med i topptävlingen tillsammans med ISBJÖRN of Sweden där ni kan vinna ett valfritt plagg ur deras webshop. Tävlingen hittar du här.

På måndag är sista chansen att tävla om det nya spelet från Kylskåpspoesi; Kändis, delta här.

- vs -

4 kommentarer:

  1. Jag är inte heller så jätteförtjust i funktionsbefriade prydnadssaker, inte till barn i alla fall :P

    Vill passa på och tipsa dig om att jag har en tävling i min blogg nu, där man kan vinna vimplar till barnens rum, dregglisar eller en sittdyna till en barnmatstol. Vinnaren väljer såklart både vinst och tyg själv :)

    http://dolphin.blogg.se/2013/february/vinn-valfri-vara.html

    SvaraRadera
  2. Här hade vi också "snöstorm" igår. Galet men idag ser det bättre ut, hihi :)

    SvaraRadera
    Svar
    1. Samma läge här, vindstilla idag och perfekt lekväder. :)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!