2013-03-14

Skjuter upp det ytterligare..

Idag är det torsdag. Magsjukan kom till oss i lördags och nu är idag var det Mellans tur att bli sjuk. Tredje gången i år. Jag är imponerad över hur väl han hanterar det med tanke på hur dålig han är på att vara förkyld. Tur att vi är olika.

Under mitt tillfrisknande har jag sovit mer än jag gjort på länge, länge och om jag inte mått illa så hade det troligen varit helt fantastiskt utvilande. Nog gnällt. 

Jag har överlevt en magsjuka som ju är en av mina största skräcker. Nej, inte helt moget men vi har alla olika rädslor och fobier, att kräkas på grund av smitta är min.

Det som stör mig allra mest med de här många, långa sjukdagarna är att vi förlorat tre hela dagar av husarbete. Allt har stått stilla och det är väldigt frustrerande. Mentalt har jag redan flyttat ut 

Det var drygt -30 grader imorse, den strålande solen värmer upp något och det ser ut att bli en härlig vårdag här i fjällen. En liten stund i solen hoppas jag kunna sno åt mig i den här ovälkomna kräkstugan.
- vs -

3 kommentarer:

  1. Blö för kräk :-(
    Hoppas du fick lite sol o energi... Kram

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack raring, bättre nu. Äntligen!

      Kram

      Radera
    2. Det var goda nyheter :-)

      Radera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!