2013-03-28

Those kids...

I den här lägenheten är varmvattnet hett så det gäller att hålla koll och vara försiktig annars bränner man sig.

Häromdagen stod min sexårige son och sköljde av sin tallrik efter middagen och råkade bränna sig på vattnet. Han skriker till och jag ser hur han i några sekunder försöker hitta en bra plats att ställa ner tallriken för att kunna ägna sig åt sin brända hand. Han hittar en plats, ställer ifrån sig tallriken försiktigt och reagerar med en massa tårar, såklart.

Hans självkontroll och lugn både förvånar och imponerar mig. Jag hade helt klart trott att ett barn i hans ålder skulle ha släppt tallriken direkt. 

Det gick bra som tur var, han var lite röd på handen en stund men blev nog mest chockad.

Ett annat barn som bor här var ordentligt frustrerad igår. På fullaste allvar säger hon:

- Jag vill göra något av mitt liv!!

Jomen, det ska du väl, det har ju knappt börjat, tänker jag.

Hon menar att hon vill bli skådespelare, sångerska, vad-som-helst-bara-det-är-kreativt-och-skitspännande. Hon är tio år och vill börja sitt vuxenliv nu, eller igår helst. Bråttom, skynda, leva, agera!

Det tredje barnet som bor här är dramatisk på andra vis. När hon blir irriterad, vilket hon blir lite då och då, kastar hon gärna saker omkring sig, slåss eller kryper in i något. Hon stångar alltså något eller någon i sin frustration. 

Det ser ganska, eh, annorlunda ut.

De är tre mycket olika ungar och ändå kommer de från exakt samma ursprung. Mycket intressant.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Det är väldigt intressant det där, att syskon kan vara så himla olika! Jag har 2 stycken HELsyskon och 4 halvsyskon och det märks väldigt tydligt :D

    SvaraRadera
  2. Men så obehagligt med varmvattnet. :-/ Och eller hur, tänk att det kan vara så olika men det gör de intressant på något sätt och tack, idag känner jag mig bättre :-)

    SvaraRadera
  3. Ja, det är så mysigt med påskpyssel hemma! :)
    Ha en fortsatt fin dag

    SvaraRadera
  4. Samma här 3 mycket olika men lika härliga :) kram Diana

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!