2013-04-28

Askungen, askungen!

Alla hjälper till. Roliga städprylar underlättar.
På förmiddagen var hela familjen i huset för att göra rent golvet från limrester, färgfläckar och annat. Skrubba, gnida och gnugga. 

Det krävs golvtvättmedel för att få bort en del lim så det ska inhandlas i veckan.

Kommungubbarna har gett sitt samtycke till inflyttning, hurra!

Vi har funderingar på att flytta in med det vi behöver för ett vardagsliv och lämna en hel del saker i lägenheten medan övervåningen färdigställs. Tror att det kan vara en god idé, att vara på plats med sängar, soffa och köksmöbler och flytta in efterhand. Det blir visserligen en del byggdamm men jag vill vara där nu, när vi faktiskt får flytta in. I vårt hus.

Huvudvärk väckte mig idag och har varit ett troget sällskap hela dagen. Det spänner över hela huvudet, jag mår illa så jag håller mig i liggläge så gott det går.

Imorgon är en ny dag.
- vs -

2 kommentarer:

  1. Så spännande! Klart man vill flytta in så fort man kan :)

    SvaraRadera
  2. Guuud va härligt !! Det är nära nu :)
    Tänk, snart bor ni i drömkåken !!
    KRAM

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!