2013-04-01

Måndagslista - Förra veckan!


På måndagar skriver jag en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Solljus, fina vänner, roliga ungar, en kärleksfull familj och den spännande framtid i villa som jag har turen att omges av. 

Blev jag arg/irriterad över:

Kik, sms, allt sådant skräp där barnen tolkar vad de skriver till varandra precis som de vill själva. Lägger till egna nyanseringar och ältar. Det är en alltför stor grund till missförstånd, bråk och besvikelse.

Lärde jag mig:

Att det går att överleva på en persons inkomst med en familj på fem personer. Utan att sakna något. Enligt min deklaration hamnade min totala årsinkomst 2012 under en månads existensminimun. Så ser det ut om man sparar på föräldrapengen till år två.

Undrade jag: 

Hur min kroppsliga självbild kan vara så extremt förvrängd?

Önskade jag: 

Att VA blev inkopplat och huset värderat så att vi kan lägga om banklånet och slippa den brutalt höga kreditränta vi har innan det är klart.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att jag blir bjuden på tårta. Tänker på tårta ohälsosamt mycket.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

1 kommentar:

  1. Bra idé ;-) Jag tar efter!
    http://juniphe.wordpress.com/2013/04/01/forra-veckan/

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!