2013-04-08

Måndagslistan - förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 

Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Finaste systers flera-dagar-långa-besök, mysigt och liksom komplett.

Blev jag arg/irriterad över:

Förbannade elavbrott, jag behöver el. Jag vill ha el i mitt hem och jag vill veta om den tar en paus.
Let me be in power of the power. Please.

Lärde jag mig:

Att det är dumt att gå nerför en oupplyst källartrappa efter att precis ha blivit bländad av den mycket ljusa kombinationen av snö och solsken.

Undrade jag: 

Varför jag är så himla sugen på isbergssallad med vinägrett.

Önskade jag: 

Att jag få slippa tjat och övertalning när jag tycker att jag gjort min ståndpunkt klar. Låt mig vara vuxen och ta mina egna beslut.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att jag får de roliga besked jag väntar och hoppas innerligt på!
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Alltid lika "roligt" att läsa en annorlunda Måndagslista och fy17 för elavbrott, sånt är aldrig kul och kommer alltid såå olämpligt :-/

    SvaraRadera
  2. Vad mysigt att hon var hos er i flera dagar! Vi hade M's syster på besök över påsk, och det är så roligt att få vara med varandra när man tillbringar så mycket tid med att sakna varandra. Kram, Ingrid

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!