2013-04-22

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Det liksom spritter i hjärtat när Liten sätter igång musik i sin bok Svenska Barnvisor och sedan dansar omkring med ett stort leende. - Titta, titta, säger hon.

Blev jag arg/irriterad över:

Att vuxna människor (kvinnor 40+) beter sig som skitsnackande skolungar i ett försök att få andra illa till mods. Pinsamt, patetiskt och det får mig bara att tycka synd om dem.

Lärde jag mig:

Ett nytt jobb på en gammal arbetsplats.

Undrade jag: 

Vad SMHI håller på med?
Snö, regn, strålande sol, snö igen, isvindar och så lite hagel på det.
För det är SMHI som sköter vädret.

Önskade jag: 

Att övervåningen ryckte upp sig och byggde sig självt, bara sådär.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att kommunsnubbarna godkänner vad de nu ska godkänna för att vi ska få flytta in i huset när vi vill och att de gör något slags vattentest så vi vet att det är drickbart.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

2 kommentarer:

  1. Alltid lika kul att läsa, och jag förstår verkligen punkten: Blev jag arg/irriterad över. Det ÄR synd om "såna" :-/

    SvaraRadera
  2. Oj !! har ni en massa snö kvar ? Då ska jag minsann inte gnälla - här är marken åtminstone bar och det är ett helg gäng plus grader...
    KRAM

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!