2013-04-29

Måndagslistan - Förra veckan!


Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att huset är godkänt för inflyttning, nu är det vårt på riktigt riktigt. Och för att mamma och barnens morfar var hos oss.

Blev jag arg/irriterad över:

Att pinnglassar/strutar numer är löjligt dyra. En liten 5 Kisses Magnum för 23 kr? Jag som hade tänkt att ta igen förra sommarens nolltolerans för glass i år istället men jag känner ett visst motstånd. 

Lärde jag mig:

Att hur företag hanterar reklamationer är det bästa sättet att lära sig dess servicegrad.

Undrade jag: 

Hur det är möjligt att en ettåring kan sucka och stöna som en vuxen när hon blir irriterad.
- Kraaagh! och så slänger hon sina trötta armar.
S gulligt.

Önskade jag: 

Att det kom ut fler kvalitetsactionfilmer, som End of watch vi såg häromkvällen, rekommenderas varmt. Training Day är en av de allra bästa och de har samma författare.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att solen smälter snön och att jag äntligen lyckas hitta ett par nya glasögonbågar. Små, små önskningar.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!