2013-04-24

Raka hörn!

I husets alla rumsöppningar där vi valt bort dörrar har vi satt självhäftande hörnskydd. Dessa klipps till i rätt storlek, sprayas med vatten så att limmet aktiveras, spacklas och sen är det bara att måla. Den modell vi använt heter Gyproc Aquabead från Saint-Gobain, mycket lätthanterligt.
Jag är väldigt förtjust i den rena känsla de här hörnen ger, det är nästan så att jag vill ha så överallt men då skulle vi inte kunna ha några dörrar och dörrar gillar jag.

Samtliga väggar och hörn är målade med Beckers väggfärg Symfoni Ultramatt i den vita nyansen Kokos 502. Färgen ger en torr, slitstark yta som är avtorkningsbar (ett måste med tre barn i familjen). 

I övrigt så går tiden åt till jobb, familjemys och en längtan till dagen vi flyttar in i vårt hus. Just nu känns det dock som att den dagen bara hamnar längre och längre bort, det är svårt att jobba vettiga tider utan barnomsorg.


Det är en del av de saker vi var medvetna om när vi lämnade Stockholm-med-tusentals-dagisplatser till en by med noll, hoppet att det löser sig i en snar framtid lever dock.
- vs -

5 kommentarer:

  1. Det där blir verkligen "drömkåken" !!
    Jag är så grymt avis :)
    Kram

    SvaraRadera
  2. Jag är också överförtjust i att slippa dörrposter och lister runt öppningar. Det där var en smart produkt! Vi gjorde några sådan här öppningar mellan vårt kök, hall och vardagsrum samt vid trappräcket (som är en halv-vägg) för cirka fem år sedan, antingen fanns inte denna superprodukt då eller så missade vi den. Vi hade istället aluminiumhörn som skrivades i gipset och sedan spacklades och målades. Lite mer jobb men det var verkligen värt det. Vad kul det ska bli att se er fortsatta renovering.

    VIsst är det bra med sådant där flexibad, vi har inget badkar ännu så badbalja är enda sättet för barnen att bada hemma. Jag är glad för att vi gjorde en ganska stor dusch (den är nog ca 1,1 x 1m) det är skönt när just badbaljan ska stå där inne.

    Hoppas ni får njuta av bad snar!

    Kram Linda

    SvaraRadera
  3. Så snyggt gillar :) kram Diana

    SvaraRadera
  4. Ser ut att bli riktigt läckert! Förstår att det är mycket jobb, men tänk så underbart när ni är färdiga med allt! Den känslan kommer vara värd allt arbete! kram

    SvaraRadera
  5. Snyggt!

    Jag hoppas er flytt till huset blir snabbare än ni tror!

    Tack igen för vinsten förresten!

    Kram

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!