2013-04-17

Skänken skänken!

Det kök vi snart ska ta i besittning har inte överdrivet mycket förvaringsutrymme så jag har bestämt att vi ska ha en skänk. Skänkar finns det i många varianter men just den som jag vill ha hittar jag inte. Eller jo, jag har hittat en bild utan ursprung och en som liknar den på bilden men som är löjligt dyr. Därför gör vi vår egen variant. 
Det här stuket x 3 blir det, de är knappt 40 cm djupa och kommer därför inte ta så extremt mycket plats i köket.
För att optimera utrymmet har vi beställt tre dubbla bänkskåp med en låda upptill. Ovanpå dem sätter vi en bänkskiva och socklar undertill som gör möbeln enhetlig. Vi hade en liknande lösning i Stockholm som vi trivdes med eftersom det ger mycket förvaring i både skåp och lådor samtidigt som vi kan ha köksmaskiner och annat plock ovanpå.

Avskyr att stapla grejer ovanpå varann i skåp och lådor, jag får ingen översyn och fina saker försummas. Med de här skåpen räknar jag med att det ska bli överskådligt och fint inplockat. Åtminstone till en början...

Beställningen är gjord och nu hoppas jag att IKEA är snabba med leveransen. 
- vs -

2 kommentarer:

  1. Jag är säker på att det kommer bli hur bra som helst !!
    Bättre köksförvaring är något vi verkligen skulle behöva !
    Jag är ju tok förtjust i gerbera porslin, men det är ju inte sånt som kan staplas så mer plats vore verkligen TOPPEN !!
    KRAM

    Ps, tack för peppande ord om trots - då vet jag att jag har måååånga härliga år att se fram emot ;)

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!