2013-04-30

Valborg Schvalborg!

Där jag växte upp firade vi inte Valborg, vi firade sista-april. På bästa tonårsvis med folköl och Dextrosol (eller valfri häxblandning), ettöres-smällare och majbrasa. Inte som barn kanske men hur det var minns jag knappt.

Vi lämnade byn under dagen och har upplevt årets första vårregn, gräsmattor med en massa grus och tussilago i mängder. Vårgrått och grönt i skön blandning.
Det här stuket av båge beställde jag, lagom diskreta och ganska tidlösa, tror att de blir bra. De kommer från Björn Borg men jag vet inte om det är exakt modellen på bilden.
Jag har äntligen hittat ett par nya glasögon som jag hoppas kunna hämta ut om en vecka. Det är verkligen på tiden, mina ögon är ganska trötta utan de rätta korrigeringarna. Linser är bra men de finns inte för mitt synfel så de hjälper bara till viss del.

När vi lämnade stan var det samma vårregn men lagom tills vi möts av skyltarna med hembyns namn blir det istället snö. Joru, trevligt. 

Jag vill ha vår nu. Det är maj imorgon.
- vs -

4 kommentarer:

  1. Snygga glasögon! Väldigt fin modell :)

    Tänkte höra när vinnaren av glassmaskinen presenteras? :)
    Trevlig Valborg!

    SvaraRadera
  2. Visst var det tider, folköl och volvoraggare :)

    SvaraRadera
  3. Tänkte bara tipsa om min nya tävling där du kan vinna ett objektiv till mobilen! Var gärna med :D http://adaras.se/2013/april/vinn-ett-fish-eye-objektiv-for-mobilen.html#comment

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!