2013-05-25

En lördag!

En vecka som gått relativt snabbt. Det har skruvats och spikats, shoppats och fixats, målats och borrat. Mannen har gjort det alltså, jag har mest haft liggläge på agendan, jag mår fortfarande riktigt dåligt även om vissa dagar, timmar, minuter är klart bättre än andra.

Idag tog jag en paus från sovande och gnäll-över-illamående och bjöd fina vänner på fika. Bakade en äppelpaj med ett recept jag lånade härifrån, tackar!
Chokladbollar, äppelpaj med vanilj- och gräddsås och kaffe i finaste ljusrosa termoskannan ur Rosendahls Grand Cru Soft-serie. Fick vackra blommor i present.
Våra nya köksmöbler kräver textilier så det måste införskaffas, allt vi har nu är för smått och anpassat till vårt förra matbord i normal fyra-personers-storlek. Här finns plats för 6-12 personer vilket vi kommer behöva eftersom familjen fortfarande växer. Bilder kommer längre fram. Både på möbler och den växande familjen.

Ikväll blir det vår första riktiga myskväll i huset, hemmagjord mumspizza och film. 

Vad gör du ikväll?
- vs -

3 kommentarer:

  1. Ni gillade pajen? Den ska göra här imorgon igen.. men självaste mor får göra den själv.. men men så är det väl om man vill få något gjort och bra ;)


    kram

    SvaraRadera
  2. Här jobbas det ikväll! Mm ser gott ut! Hoppas du mår bättre snart

    Kram

    SvaraRadera
  3. Usch va jobbigt !! jag hoppas verkligen att det där hemska illamåendet ska gå över snart !! Det finns inget värre än att känna sig konstant "spyfärdig" !!
    KRAM på dig !!

    SvaraRadera

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!