2013-05-22

IKEA, dimma och åksjuka!

Spenderade hysteriska en och en halvtimme på IKEA häromdagen. Det resulterade i ett endast halvfullt bagageutrymme men innan vi ens hann komma dit blev Liten åksjuk. Hon kaskadkräktes helt oväntat vilket var mycket osmidigt för en familj som inte packat med några extrakläder.

Det blev ett snabbstopp på Lindex där jag ryckte åt mig t-shirt, byxor och strumpor. Efter det mådde Liten bra men tanken att hon som 1,5-åring ska visa åksjuketendenser känns inte bra. Jag har varit så glad över att hon har varit så bra på att åka bil. Antingen sitter hon och tittar ut på allt spännande vi åker förbi eller så somnar hon som en stock. Åksjuka är icke önskvärt.

IKEA hade som vanligt sitt stora utbud av basvaror, vi bunkrade upp med förvaring av olika slag och jag plockade på mig en strykbräda.

- Vad ska du med den till, frågade maken. Kul, jättekul. Han tror inte alls på att jag kommer börja stryka men vänta bara. Så snart min tvättstuga är färdigutrustad och inredd kommer jag stå där med stor gravidmage och ånga loss. Kommer bli kanoners!

Dimman ligger tät i fjällen. De tre soliga dagarna är förbi och med min realistiska syn får vi nog vänta till augusti för att uppleva något liknande. Lokalt alltså. 

Jag mår iallafall bra idag och hoppas att morgondagens besök hos en sjukgymnast ska leda till mindre smärta i fogarna (eller vad det heter).
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!