2013-05-06

Måndagslistan - Förra veckan!

Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att jag lyckats hitta en båge jag gillar och att glasögon nu är beställda. Det tog bara några månader... 

Blev jag irriterad över:

SMHI, säger det igen. Kan ni ta och styra upp våren litegrann?

Lärde jag mig:

Att en del hemligheter är svåra att hålla. 
Så länge det är min hemlighet gör det ju inte så mycket om den sipprar ut men när man som jag vill ha kontroll över allt blir det lite tungt.

Undrade jag: 

Hur barn hinner med i sina egna vändningar när de kan byta åsikt inom loppet av sekunder.
- Åh, de här jeansen blir asbra (drar dem över fötterna),
- De här kommer inte bli bra (drar upp över knäna)
- Asså, så snygg färg (drar upp hela vägen)
- Åh fy vilka fula jeans (tittar i spegeln)

Önskade jag: 

Att jag skulle må bra. 
Den önskan tog upp större delen av förra veckan.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att vi får tillbringa vår första natt i vårt nya hem.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!