2013-05-13

Måndagslistan - Förra veckan!


Jag börjar veckan med en förra-veckan-lista i hopp om att det ska göra mig lite mer medveten om vad som händer. 
Förra veckan
________________________________

Blev jag glad över:

Att vi äntligen flyttat in i vårt hus, lycka!

Blev jag irriterad över:

Tycker att det är dags att förbjuda kläder utan hänggrej, hank eller vad det heter som man använder för att hänga upp ett plagg. ALLA toppar och byxor borde ha en, och inga mesiga H&M-varianter som knappt får plats på den pyttigaste kroken.
Jag går med på ett undantag för underkläder.

Lärde jag mig:

Att trots att kroppen säger ifrån med all sin kraft så går det mesta, men det kan tar extra tid och tålamod.

Undrade jag: 

Hur vi tänkt när vi valt att ha en kritivt soffa i kombination med lervälling på gården, klättrande och i övrigt kladdiga ungar.

Önskade jag: 

Att ett nytt överdrag till nämnda soffa dyker upp genom, säg magi, i en lika fin och vit nyans där smutsen inte fastnar.
Nej, galon är inte intressant.

Den kommande veckan hoppas jag:

Att vi får ett besked om att vårt vatten är drickbart. Det är mycket opraktiskt att vara utan dricksvatten.
________________________________

Om du har lust att göra samma lista i din blogg så får du gärna kommentera med länken till din, det skulle glädja mig!
- vs -

Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Kul att du tittade in här, om du lämnar en kommentar är det lätt för mig att hitta tillbaks till dig!